To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
AGCentrum Forum
Froum monterów i użytkowników samochodowych instalacji gazowych

Zenit Pro i Zenit Pro OBD - Zenit Pro / Map sensor

Zalmar - 2019-02-13, 00:14
Temat postu: Zenit Pro / Map sensor
Witam serdecznie,
Problem dotyczy Berlingo (B9) 1,6VTI z instalacją Zenit Pro. Program pokazuje stałą wartość cieśnienia MAP (0,96), ciśnienie robocze 1,15 i podczas jazdy się delikagnie zmienia.
Instalacja podłączona w ten sposób, że z listwy wtryskowej wąż łączy się z gniazdem mapsensora (A612 A4.0) opisanej jako GAS. Drugi krociec jest wolny. Nie ma żadnego połączenia z kolektorem ssącym.
Czy taki sposób umożliwia normalną regulację i sprawne działanie instalacji ?

Samochód podczas przyśpieszania na LPG szarpie. Wcześniej przez pół roku chodził dobrze (od zakupu samochodu wraz z LPG). Niestety nie mam w okolicy żadnego gazownika który znałby tą instalację i zostałem skazany sam na siebie.
Z góry dziękuję za pomoc/wskazówki.

Andrzej_AGC - 2019-02-13, 08:26

Jest to silnik bez podciśnienia, więc podłączenia są prawidłowe. Przy jakich obrotach występuje szarpanie? Proszę podać lokalizację. Spróbuję coś pomóc.
Zalmar - 2019-02-13, 08:48

Szarpanie występuje w okolicach 2000RPM.
Załączam cały plik z konfiguracją.

W jaki sposób mogę ustawić korekty jeśli nie mogę zebrać mapy PB ?

PS. Czujnik ciśnienia AA612 A4.0 założyłem nowy, filtry wymienione, reduktor po czyszczeniu i regeneracji (oryginalne części), świece wymieniane ok 2m-ce temu na nowe oryginalne.

Andrzej_AGC - 2019-02-14, 08:21

Instalację w takich silnikach należy ustawić na korekty paliwowe odczytane ze sterownika silnika. Jeśli sterownik lpg nie ma wbudowanego OBD, potrzebny będzie skaner OBD. Proszę jeszcze o wykonanie testu. Na piątym biegu przy prędkości 40 km/h wcisnąć gaz do oporu i obserwować, czy auto będzie się płynnie rozpędzać. Test proszę wykonać na gazie i benzynie i podać wyniki.
Zalmar - 2019-02-15, 11:36

Kilka prób wczoraj i tak:
- na LPG, szarpie/przerywa, wyrzuca check (wypadanie zapłonów, bład czujnika wału korbowego)
- na BP płynnie.

Ale .... wieczorem jeszcze jedna próba na zimnym silniku na PB i też załączył się check. Sprawdziłem kod błędu - wypadanie 4 zapłonu. Zdjąłem cewkę i zobaczyłem, że na świecy jest olej (od góry). Sugerowałoby to uszkodzoną uszczelkę pokrywy zaworów. Dziś ją wymienię, zamówiłem też do pewności cewkę i świece. Poinformuję czy to rozwiąże problem.

Mam Zenit Pro w wersji OBD ale nie mam OBD podłączonego. We wtyczce od sterownika brakuje przewodów którymi mógłbym się wpiąć w gniazdo. Czy muszę zakupić nowe okablowanie czy w tą wtyczkę da się je w jakiś sposób wpiąć dodatkowe przewody ?

Andrzej_AGC - 2019-02-18, 08:12

Wtyczka jest rozbieralna, więc dodatkowe przewody można dołożyć. Polecam zakup markowej cewki. Chińskie zamienniki już na stracie mogą nie działać prawidłowo.
Zalmar - 2019-02-20, 20:52

Wymiana uszczelki, cewki, świecy pomogła (bezpośrednią przyczyną była cewka) - dziękuję Panie Andrzeju za pomoc w rozwiązaniu problemu!
Teraz wszystko chodzi płynnie, nic nie szarpie. Pozostaje podłączenie OBD i regulacja.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group