To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
AGCentrum Forum
Froum monterów i użytkowników samochodowych instalacji gazowych

Zenit Pro i Zenit Pro OBD - Przyspieszanie a wykres

lutan2 - 2019-07-02, 09:39
Temat postu: Przyspieszanie a wykres
Witam, mam błahe pytanie na które niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi.. Mam nadzieję, że ją tu uzyskam i nie zostanę zlinczowany ;)

Czy wykres na mapie Pb/LPG powinien obejmować cały zakres pracy wtryskiwaczy? Pytam ponieważ u mnie podczas mocnego przyspieszania, ten kursor z kropką który rysuje mapę, ucieka gdzieś bardzo wysoko całkowicie poza skalę. Czasy wtrysków dochodzą do ponad 25ms. Tam oczywiście mapa się nie rysuje, nawet nie widzę tej kropki. Czy to jest normalne, czy coś mam nie tak ustawione..?
Dodam, że zastosowano u mnie wtryskiwacze w listwie przez co przewody wtrysk-wkrętka mają dobre 30cm...

Andrzej_AGC - 2019-07-03, 14:34

Generalnie przy maksymalnych obciążeniach czasy wtrysk gazu powinny być zbliżone do czasów wtrysku benzyny. Proszę o wklejenie pliku konfiguracji (auto powinno być rozgrzane i pracować na wolnych na lpg) oraz pliku rejestratora zawierającego moment przyśpieszania. Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.
lutan2 - 2019-07-04, 20:53

No u mnie niestety się to trochę rozjeżdża.. jak odpaliłem dzisiaj program to niestety mapy były dosyć mocno rozjechane, więc trochę pojeździłem, żeby wyrównać ale nie udało mi się zrobić tego idealnie, niestety laptop się już rozładował..

Na chwilę obecną wygląda to tak jak na poniższych zdj. Martwi mnie ten wysoki mnożnik, wydaje mi się, że wcześniej był dużo mniejszy..;/ Zastanawiam się czy nie pokasować map oraz adaptacji benzyny, zrobić autokalibrację i pojeździć na Pb kilka dni.... czy nie ma takiej potrzeby?

Czy wysoki mnożnik może być spowodowany długimi wężykami wtrysk-wkrętka?
Czy jest możliwość przerobienia moich wtrysków z listwy na pojedyncze? Widziałem, że są takie adaptery do wtryskiwaczy barracuda. Konstrukcyjnie wydają się bardzo zbliżone do herculesów..

Andrzej_AGC - 2019-07-09, 07:56

Wysoki mnożnik, to tylko kwestia ciśnienia i średnicy dysz we wtryskach. Zainstaluj sobie najnowszą wersję oprogramowania (do pobrania z Download) i napisz/zrób zdjęcie jaki mapsensor masz założony (nowego typu w przepływie czy jeszcze ten stary). Na wolnych obrotach jest mocno wysokie podciśnienie. Czy podczas zapisu zrzutów była włączona klimatyzacja wentylator chłodnicy itp.? Czy jak silnik chodzi na wolnych bez włączonych odbiorników też tak to wygląda? Herculesy na listwę można przerobić na pojedyncze. Mamy dostępne trójniki i kolanka. Inne też powinny pasować.
lutan2 - 2019-07-09, 19:58

Zatem czy to możliwe, że instalator dobrał nieodpowiednią średnicę dysz? jutro odkręcę i sprawdzę jaka jest...
Co do podciśnienia to możliwe, że były włączone światła i nawiew. Dzisiaj zrobiłem screena (w załączniku), jak wszystko jest wyłączone to podciśnienie wynosi 0,43. Ogólnie dziwna sprawa z ciśnieniem gazu, zawsze tankuję na Orlenie i mam stabilnie okolice 1,25. Wczoraj zatankowałem na Circle K (skusiłem się niższą o 20gr. ceną) i tu nagle hop do 1,34.. przypadek? nie sądzę...

Wygląda na to, że MAP sensor mam AA-612.

Mocno zastanawiam się nad przerobieniem tych wtryskiwaczy na pojedyncze, tylko pytanie czy to faktycznie przyniesie wymierne korzyści, no bo z jakiegoś powodu monter zastosował listwę. Auto kupiłem już z założoną instalką więc niestety nie znam okoliczności.. Chciałbym zaznaczyć, że w takiej postaci jak to mam w tej chwili, wężyki od wtrysków 2-5 mają po 30cm, natomiast 1 i 6 są dłuższe o jakieś 2cm. Muszę również przyznać, że reakcja na pedał gazu jest trochę opóźniona w stosunku do jazdy na Pb. Zakładam, że to własnie przez długość wężyków.

Andrzej_AGC - 2019-07-10, 09:18

Podciśnienie 0,43 bez obciążenia, to też za dużo. Normalnie powinno być ok 0,3. Nie słychać czy nie ssie lewego powietrza? Jaki typ map sensora jest ustawiony w konfiguracji? Wężyki 30 cm to sporo. Przez to na pewno gorzej reaguje na dodanie gazu. Wkrętki w kolektorze są blisko wtryskiwaczy benzynowych?
lutan2 - 2019-07-10, 11:10

Wygląda na to, że w konfiguracji jest AA-612 A4.0 co widać na screenie z pierwszego postu. Wkrętki są bardzo blisko wtryskiwaczy benzynowych, wręcz bliżej się już nie da :)
Jeżeli chodzi o lewe powietrze to borykałem się, przez dłuższy czas z tym problemem, ale wydaje mi się, że udało mi się go uszczelnić (miałem problem z wypadającym zapłonem itp.). Kiedy walczyłem z lewym powietrzem map wskazywał na wolnych obrotach nawet 0,75, znalazłem kilka źródeł nieszczelności i mu się poprawiło. Zauważyłem jeszcze, że jak trochę przygazuję i puszcze gaz w trakcie jazdy to podciśnienie spada do nawet 0,3 kiedy auto się toczy ale nie na tyle, żeby wytryski zrobiły cut off. Po pracy sprawdzę jeszcze tą średnicę dyszy i napiszę co i jak.

Edit1: Tak jak pisałem, sprawdziłem rozmiar dyszy. Średnica wewnętrzna 2,18-2,20. Według tabeli powinny być 2.4..;/ Powoli zaczynają mnie irytować tego typu "wpadki" (lewe powietrze było spowodowane m.in. bardzo luźnymi wężykami na wkrętkach, praktycznie wgl. się nie trzymały...), w końcu instalacja była zakładana przez warsztat z Waszej sieci, więc chyba można wymagać żeby "robota" była wykonana zgodnie ze sztuką..? czy się mylę? :-?

Gdzie mogę dostać te akcesoria do przerobienia herculesa z listwy na pojedynczy?? nie chodzi mi o trójniki itp. tylko o ten króciec/adapter żeby można było założyć ten wtryskiwacz na wężyk.

Andrzej_AGC - 2019-07-12, 07:32

Nie powinno to mieć większego znaczenia, ale proponuję ustawić map sensor AA-612 T-MAP 12V. Czy teraz podciśnienie jest prawidłowe? Czy instalacja jest jeszcze na gwarancji? Proszę o podanie na PW danych warsztatu. Jako, że mamy dedykowane wtryskiwacze do montażu na przewodach, niestety nie posiadamy w ofercie króćca na przewód. Tego typu akcesoria powinny pasować od analogicznych wtrysków dostępnych na rynku (np.:Hana). Jeśli mogę coś zasugerować, moim zdaniem lepiej było by to zrobić na trójnikach na wąż 12 i zasilić z dwóch stron.
lutan2 - 2019-07-12, 21:38

Po zmianie rodzaju map sensora jest tak samo, nic się nie zmieniło, wskazuje te same wartości. Wygląda na to, że niestety gwarancja instalacji skończyła się z dniem dzisiejszym :-(
Co do trójników na fi 12 to faktycznie chyba lepsze rozwiązanie, dziękuję za trafną sugestię 8-)
Namiary na warsztat przesłane na PW.

No to wygląda na to że czeka mnie sporo pracy.... :roll:

Andrzej_AGC - 2019-07-15, 07:55

Jeśli nadal podciśnienie jest wysokie, to szukałbym jeszcze gdzieś nieszczelności.
lutan2 - 2019-09-06, 15:52

Długo się nie odzywałem, troszkę to potrwało ale w końcu się udało.. Przerobiłem listwę wtryskiwaczy na pojedyncze. W tej chwili wężyki wtryskiwacz/kolektor mają po 5cm, zmieniłem dysze na 2.4 (jak wcześniej pisałem były 2.1/2.2). Mnożnik poleciał w dół :-D
Przy okazji podciśnienie również teraz lepiej się prezentuje na wolnych, przy wyłączonych światłach, radiu etc. pokazuje 34/37. Możliwe, że to za sprawą wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów, którą to postanowiłem wymienić bo się trochę pociła i gniazdo świecy na 2gim cylindrze było zalane olejem tak, że już nie było wgl widać świecy.

Trochę pojeździłem żeby wszystko poregulować i niby wszystko jest OK ale co jakiś czas nieznacznie mi się to tam zmienia. Na trasie wykresy pokrywają się ze sobą prawie idealnie a w mieście już się trochę rozjeżdżają. Korekty paliwowe dla małych obciążeń od -0.2 do 2% bank 1 i od 0,2 do 4% bank 2, natomiast dla dużych obciążeń od 3 do 4% na obu bankach.

Załączam foty i proszę o opinię ;)

Andrzej_AGC - 2019-09-20, 07:40

Przy takich korektach nie ma sensu zagłębiać się w temat. Takie delikatne zmiany nie mają na nic wpływu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group