Poprzedni temat «» Następny temat
Astra J. Zenit Pro OBD. Problemy podczas odpalania na zimnym
Autor Wiadomość
Malynek999 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Astra J 1.4 T
Poj. silnika: 1400
Moc silnika: 140
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana K2001
Reduktor: KME TUR
Wiek: 44
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 1
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-09-04, 22:58   Astra J. Zenit Pro OBD. Problemy podczas odpalania na zimnym

Witam

Prosiłbym o pomoc bo już tracę siły w walce z moim problemem,(z góry przepraszam za zapewne złą terminologię i nazewnictwo, ale jestem w temacie LPG "zielony")

Po zakupie Astry 1.4 Turbo 140KM 2012r silnik A14NET, przy przebiegu 98kkm założyłem instalację Zenit Pro OBD w punkcie należącym do sieci EKSPERT LPG (lekko ponad 2 lata temu), w tej chwili przebieg to 177kkm i ciągle są problemy, nigdy nie było dobrze (a sądzę że powino być bardzo dobrze bo mam drugie autko Corsa 1.2 2008r która ma nabiegane 420kkm w tym na Zenicie zrobiłem 250kkm i nigdy nie byo problemów z instalacją założoną w tym samym warsztacie).

Zaczeło się od uporczywej i drażniącej kontrolki Check engine i problemów z zapalaniem na zimnym. Mimo szczerych chęci i dużych umiejętności mojego specjalisty gdzie zakładałem gaz problem ciągle powraca w mniejszym lub większym stopniu.

Z tego co się orientuję problemy są prawdopodobnie z korektami i mieszanką.
Co 100 - 200 km wyskakuje błąd P0171.
Gdy uda się ustawić że nie pojawia się błąd przez 1k do 2k km (80% trasy) który zazwyczaj po jakimś czasie czasem sam gaśnie - co skłonny jestem jakoś zaakceptować.
To przy takim ustawieniu "cuda" się dzieją podczas zapalania:
Gdy auto zapalam rano rozrusznik kręci dłuższy czas za pierwszym razem, a jak już zapali to i tak od razu gaśnie, przy drugiej trzeciej próbie silnik zaczyna pracować, ale bardzo niestabilnie, obroty skaczą od ok 500 do ok 1500, ale zazwyczaj silnik chodzi jakby na 3 cylindry, trzęsie się, nie może wejść na obroty chodzi jakby zaraz miał zgasnąć, w skrajnych przypadkach wyrzuca komunikat na desce "sprawdź system ESP". Sytuacja normuje sie po ok minucie sama lub szybciej gdy dodaje lekko gazu starając się przytrzymać na odrobinie wyższych obrotach. Wydaje mi się że objawy nasilają się gdy jest chłodniej i wilgotniej. Gdy jest ustawiona autoadaptacja kontrolka zapala się bardzo często, ale rano podczas zapalania jest jakby lepiej chociaż też nie jest dobrze.

Do tej pory wymienione były sonda lambda, cewka, przepływomierz, świece, a ostatnio regenerowana była pokrywa zaworów (uszkodzona membrana) i regenerowany kolektor(urwany grzybek). Dodam że po przejechaniu na benzynie ok 100km (80% trasa) rano auto zapala wg mnie bardzo dobrze. Wydaje mi się też że ma odpowiednią moc zarówno na benzynie i na gazie. Na ciepłym na gazie i benzynie odpala bardzo dobrze.

Instalacja LPG:
Na początku były wtryskiwacze Hercules GISM-I3100(L) zostały na gwarancji wymienione (ponieważ miały jakąś wadę) na Hana czerwone K2001 (żadnej poprawy), reduktor KME TUR, sterownik Zenit PRO OBD.
Z tego co się dowiedziałem to niektóre wersje tego silnika do poprawnej pracy potrzebują emulatora, z tego co twierdzi dwóch niezależnych specjalistów akurat moje auto nie potrzebuje emulatora.

Już miałem sugestie od "fachowca" żeby wyrzucić Zenita i założyć LandiRenzo bo w moim silniku tylko ta instalacja będzie prawidłowo pracować... nie znam się , ale to chyba nie tędy droga...

Prosiłbym o jakieś sugestie i rady jak rozwiązać problem lub gdzie sie udać do dobrego specjalisty w województwie lubelskim. Jeśli potrzebne są jakieś dane z pracy silnika, sterownika to prosze o podanie co potrzebne to postaram się w swoim serwisie LPG je uzyskać. Z góry dziękuję.

Przy okazji mam pytanie, Czy taki interfejs do Zenit Pro OBD (ze złączem nr. 6 w opisie aukcji) będzie odpowiedni?
https://allegro.pl/interfejs-lpg-usb-do-gazu-kme-stag-compact-zenit-i6224871107.html
Czy może ktoś zaproponuje coś co sprawdzał i działa poprawnie. dziekuję
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 137 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2394
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-09-10, 13:56   

Proszę o info na pw, w którym warsztacie była zakładana instalacja. Spróbujemy coś pomóc.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9