Poprzedni temat «» Następny temat
Ocena ustawień,
Autor Wiadomość
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-12-08, 22:23   Ocena ustawień,

Witam. Proszę o ocenę ustawień. Na tych ustawieniach korekty długie oscylują między -0,8 a +0,8. Wcześniej skakały od -15 do +15 po montażu. Następnie po poprawieniu przez gazownika było od -6 do -1. Więc chyba zdołałem je jeszcze poprawić.
Trochę dostosowałem kompensacje po temp. patrząc na korekty ale jakoś dziwnie mi te wartości powychodziły.
Mam też kilka pytań.
1.Czy jeśli wcisnę teraz sugerowany model i dopasuję mnożnik, to będę musiał zbierać mapy ponownie?
2.Czy czułość wtryskiwaczy ustawić na 0,1?
3.Czym zniwelować zalewanie po przejściu na LPG na zimnym? Po przełączeniu korekty STFT z -70 PB lecą na -28 na LPG. Kompensacja temperatury gazu czy reduktora?
4. Czy znajdę gdzieś informację przy jakich temperaturach monter wykonał autokalibrację? Tak by je ustawić jako 0 w kompensacjach.

1a.jpeg
Ustawienia gazownika
Plik ściągnięto 35 raz(y) 177,57 KB

5.jpeg
ustawienia OBD które jest obecnie tylko w trybie odczytu. Gdy zakończę ustawianie to włączę tryb dynamiczny by czuwał.
Plik ściągnięto 23 raz(y) 146,82 KB

4.jpeg
Wstępne ustawienia kompensacji
Plik ściągnięto 25 raz(y) 164,82 KB

3.jpeg
Wcześniej nic nie było tu ustawione i na wolnych korekty krótkie stały mocno na -
Plik ściągnięto 25 raz(y) 178,22 KB

2.jpeg
Mapa po moich korektach RPM i kompensacjach
Plik ściągnięto 36 raz(y) 154,9 KB

2a.jpeg
Mapa gazownika
Plik ściągnięto 29 raz(y) 134,56 KB

1.jpeg
Ustawienia
Plik ściągnięto 26 raz(y) 184,18 KB

 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-12-11, 22:49   

Widać szczegółowość moich opisów przerosła specjalistów :) Podobnie jak pierwsza regulacja.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-12-13, 12:55   

Jest koniec roku więc czasem trzeba się uzbroić w cierpliwość :)

Odnośnie Twoich pytań.
Ad 1. Trzeba będzie zebrać od nowa mapę gazu
Ad 2. Zależy czy występują dotryski na benzynie. Jeśli tak to nie ruszać. W przeciwnym wypadku można ustawić 0,1. Dodatkowo opcję "minimalny czas otwarcia" warto ustawić na 2.4.
Ad 3. Co i jak zmienić napisałem Ci w tym temacie: http://www.forum.agcentru...php?p=8316#8316
Ad 4. To nie działa w ten sposób - patrz Ad 3.
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-12-13, 14:39   

Dziękuję za odpowiedź.
Wszystko działa już idealnie.
Tylko jak poznać czy są dotryski by ten czas poprawnie ustawić? Było 1,4 ale od kilku dni mam 0,1 i żadnej różnicy nie zauważyłem.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-12-14, 08:19   

Dotryski najszybciej można namierzyć za pomocą rejestratora. Wgląda na to, że u Ciebie dotryski nie występują. Przy takim ustawieniu na pewno byś to odczuł.
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-01-21, 22:59   

Witam. Mam kolejne spostrzeżenia i pytania. Zauważyłem że korekty długie zaczęły utrzymywać się na poziomie -1 do -3. Jako że wcześniej zawsze były dodatnie to podłączyłem komputer i okazało się że ciśnienie gazu które wcześniej oscylowało w okolicach 1,2-1,3 teraz cały czas wynosi 1,4-1,5. Widać że korekty krótkie cały czas są ujemne na wolnych obrotach a czasy wtryskiwaczy LPG są krótsze niż PB. Na PB też wole obroty są dziwnie ujemne. Wcześniej krótkie na wolnych obrotach nie spadały poniżej -5 a teraz cały czas są w okolicach -15 -18. Gdy jadę na PB to korekty są idealne zaś na wolnych go zalewa. To samo LPG tylko w szerszym zakresie obciążeń. Czy możliwe jest reduktor wymaga ponownego ustawienia śrubą bo np. membrany się ułożyły? Dziś przekręciłem tą śrubę zgodnie z ruchem wskazówek zegara o jakieś 135 stopni i już był opór. Ciśnienie zaś zmieniło się z 1,4 na 1,35 więc wróciłem do poprzedniego stanu. Regulację robiłem tak że natychmiast po przekręceniu śrubki patrzyłem na wskazania w programie i widząc że regulacja nie przynosi większego rezultatu wykręciłem ją tak jak była wcześniej. Czy może powinienem dłużej poczekać lub zrobić przegazówkę bo nadal miałem zgromadzony gaz w wężach i dlatego nie widziałem spadku ciśnienia?
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-01-22, 12:12   

Dziś próbowałem ponownie obniżyć ciśnienie i udało się zejść tylko do 1,31. Wężyk z podciśnieniem od kolektora jest szczelny i dział prawidłowo. Nie czuć z niego zapachu gazu.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-01-28, 11:43   

Wygląda na uszkodzony reduktor.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11