Poprzedni temat «» Następny temat
Przyspieszanie a wykres
Autor Wiadomość
lutan2 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E61
Poj. silnika: 2.5
Moc silnika: 192
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3100
Reduktor: KME Gold
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-07-02, 10:39   Przyspieszanie a wykres

Witam, mam błahe pytanie na które niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi.. Mam nadzieję, że ją tu uzyskam i nie zostanę zlinczowany ;)

Czy wykres na mapie Pb/LPG powinien obejmować cały zakres pracy wtryskiwaczy? Pytam ponieważ u mnie podczas mocnego przyspieszania, ten kursor z kropką który rysuje mapę, ucieka gdzieś bardzo wysoko całkowicie poza skalę. Czasy wtrysków dochodzą do ponad 25ms. Tam oczywiście mapa się nie rysuje, nawet nie widzę tej kropki. Czy to jest normalne, czy coś mam nie tak ustawione..?
Dodam, że zastosowano u mnie wtryskiwacze w listwie przez co przewody wtrysk-wkrętka mają dobre 30cm...
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-07-03, 15:34   

Generalnie przy maksymalnych obciążeniach czasy wtrysk gazu powinny być zbliżone do czasów wtrysku benzyny. Proszę o wklejenie pliku konfiguracji (auto powinno być rozgrzane i pracować na wolnych na lpg) oraz pliku rejestratora zawierającego moment przyśpieszania. Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.
 
     
lutan2 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E61
Poj. silnika: 2.5
Moc silnika: 192
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3100
Reduktor: KME Gold
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-07-04, 21:53   

No u mnie niestety się to trochę rozjeżdża.. jak odpaliłem dzisiaj program to niestety mapy były dosyć mocno rozjechane, więc trochę pojeździłem, żeby wyrównać ale nie udało mi się zrobić tego idealnie, niestety laptop się już rozładował..

Na chwilę obecną wygląda to tak jak na poniższych zdj. Martwi mnie ten wysoki mnożnik, wydaje mi się, że wcześniej był dużo mniejszy..;/ Zastanawiam się czy nie pokasować map oraz adaptacji benzyny, zrobić autokalibrację i pojeździć na Pb kilka dni.... czy nie ma takiej potrzeby?

Czy wysoki mnożnik może być spowodowany długimi wężykami wtrysk-wkrętka?
Czy jest możliwość przerobienia moich wtrysków z listwy na pojedyncze? Widziałem, że są takie adaptery do wtryskiwaczy barracuda. Konstrukcyjnie wydają się bardzo zbliżone do herculesów..

3.png
Plik ściągnięto 11 raz(y) 139,78 KB

2.png
Plik ściągnięto 11 raz(y) 118,58 KB

1.png
Plik ściągnięto 12 raz(y) 119,77 KB

rej.part02.rar
Pobierz Plik ściągnięto 12 raz(y) 223,21 KB

rej.part01.rar
Pobierz Plik ściągnięto 12 raz(y) 500 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-07-09, 08:56   

Wysoki mnożnik, to tylko kwestia ciśnienia i średnicy dysz we wtryskach. Zainstaluj sobie najnowszą wersję oprogramowania (do pobrania z Download) i napisz/zrób zdjęcie jaki mapsensor masz założony (nowego typu w przepływie czy jeszcze ten stary). Na wolnych obrotach jest mocno wysokie podciśnienie. Czy podczas zapisu zrzutów była włączona klimatyzacja wentylator chłodnicy itp.? Czy jak silnik chodzi na wolnych bez włączonych odbiorników też tak to wygląda? Herculesy na listwę można przerobić na pojedyncze. Mamy dostępne trójniki i kolanka. Inne też powinny pasować.
 
     
lutan2 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E61
Poj. silnika: 2.5
Moc silnika: 192
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3100
Reduktor: KME Gold
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-07-09, 20:58   

Zatem czy to możliwe, że instalator dobrał nieodpowiednią średnicę dysz? jutro odkręcę i sprawdzę jaka jest...
Co do podciśnienia to możliwe, że były włączone światła i nawiew. Dzisiaj zrobiłem screena (w załączniku), jak wszystko jest wyłączone to podciśnienie wynosi 0,43. Ogólnie dziwna sprawa z ciśnieniem gazu, zawsze tankuję na Orlenie i mam stabilnie okolice 1,25. Wczoraj zatankowałem na Circle K (skusiłem się niższą o 20gr. ceną) i tu nagle hop do 1,34.. przypadek? nie sądzę...

Wygląda na to, że MAP sensor mam AA-612.

Mocno zastanawiam się nad przerobieniem tych wtryskiwaczy na pojedyncze, tylko pytanie czy to faktycznie przyniesie wymierne korzyści, no bo z jakiegoś powodu monter zastosował listwę. Auto kupiłem już z założoną instalką więc niestety nie znam okoliczności.. Chciałbym zaznaczyć, że w takiej postaci jak to mam w tej chwili, wężyki od wtrysków 2-5 mają po 30cm, natomiast 1 i 6 są dłuższe o jakieś 2cm. Muszę również przyznać, że reakcja na pedał gazu jest trochę opóźniona w stosunku do jazdy na Pb. Zakładam, że to własnie przez długość wężyków.

DSC_0127.JPG
Plik ściągnięto 5 raz(y) 29,61 KB

DSC_0123.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 47,71 KB

wszystko off.png
Plik ściągnięto 9 raz(y) 120,21 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-07-10, 10:18   

Podciśnienie 0,43 bez obciążenia, to też za dużo. Normalnie powinno być ok 0,3. Nie słychać czy nie ssie lewego powietrza? Jaki typ map sensora jest ustawiony w konfiguracji? Wężyki 30 cm to sporo. Przez to na pewno gorzej reaguje na dodanie gazu. Wkrętki w kolektorze są blisko wtryskiwaczy benzynowych?
 
     
lutan2 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E61
Poj. silnika: 2.5
Moc silnika: 192
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3100
Reduktor: KME Gold
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-07-10, 12:10   

Wygląda na to, że w konfiguracji jest AA-612 A4.0 co widać na screenie z pierwszego postu. Wkrętki są bardzo blisko wtryskiwaczy benzynowych, wręcz bliżej się już nie da :)
Jeżeli chodzi o lewe powietrze to borykałem się, przez dłuższy czas z tym problemem, ale wydaje mi się, że udało mi się go uszczelnić (miałem problem z wypadającym zapłonem itp.). Kiedy walczyłem z lewym powietrzem map wskazywał na wolnych obrotach nawet 0,75, znalazłem kilka źródeł nieszczelności i mu się poprawiło. Zauważyłem jeszcze, że jak trochę przygazuję i puszcze gaz w trakcie jazdy to podciśnienie spada do nawet 0,3 kiedy auto się toczy ale nie na tyle, żeby wytryski zrobiły cut off. Po pracy sprawdzę jeszcze tą średnicę dyszy i napiszę co i jak.

Edit1: Tak jak pisałem, sprawdziłem rozmiar dyszy. Średnica wewnętrzna 2,18-2,20. Według tabeli powinny być 2.4..;/ Powoli zaczynają mnie irytować tego typu "wpadki" (lewe powietrze było spowodowane m.in. bardzo luźnymi wężykami na wkrętkach, praktycznie wgl. się nie trzymały...), w końcu instalacja była zakładana przez warsztat z Waszej sieci, więc chyba można wymagać żeby "robota" była wykonana zgodnie ze sztuką..? czy się mylę? :-?

Gdzie mogę dostać te akcesoria do przerobienia herculesa z listwy na pojedynczy?? nie chodzi mi o trójniki itp. tylko o ten króciec/adapter żeby można było założyć ten wtryskiwacz na wężyk.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-07-12, 08:32   

Nie powinno to mieć większego znaczenia, ale proponuję ustawić map sensor AA-612 T-MAP 12V. Czy teraz podciśnienie jest prawidłowe? Czy instalacja jest jeszcze na gwarancji? Proszę o podanie na PW danych warsztatu. Jako, że mamy dedykowane wtryskiwacze do montażu na przewodach, niestety nie posiadamy w ofercie króćca na przewód. Tego typu akcesoria powinny pasować od analogicznych wtrysków dostępnych na rynku (np.:Hana). Jeśli mogę coś zasugerować, moim zdaniem lepiej było by to zrobić na trójnikach na wąż 12 i zasilić z dwóch stron.
 
     
lutan2 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E61
Poj. silnika: 2.5
Moc silnika: 192
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3100
Reduktor: KME Gold
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-07-12, 22:38   

Po zmianie rodzaju map sensora jest tak samo, nic się nie zmieniło, wskazuje te same wartości. Wygląda na to, że niestety gwarancja instalacji skończyła się z dniem dzisiejszym :-(
Co do trójników na fi 12 to faktycznie chyba lepsze rozwiązanie, dziękuję za trafną sugestię 8-)
Namiary na warsztat przesłane na PW.

No to wygląda na to że czeka mnie sporo pracy.... :roll:
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-07-15, 08:55   

Jeśli nadal podciśnienie jest wysokie, to szukałbym jeszcze gdzieś nieszczelności.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11