Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z przełączeniem się na gaz gdy auto stoi w słońcu
Autor Wiadomość
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 139 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2447
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-08-28, 10:18   

Korekty paliwowe sprawdzisz w zakładce OBD. Jedyne miejsce, gdzie można wprowadzić dodatkowe korekty mieszanki, to zakładka Korekta RPM.
Zamontowałeś wszystko perfekcyjnie, więc teraz przydało by się to perfekcyjnie wystroić. Zdecydowanie lepszą opcją od map jest strojenie na korekty paliwowe. Po całym zabiegu warto prawidłowo ustawić i aktywować i adaptację OBD, żeby pilnowała optymalnego składu mieszanki.
 
     
Wojtec1987 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW e39
Poj. silnika: 2,5
Moc silnika: 170
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hanna Red
Reduktor: 2x KME Tur
Wiek: 32
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 61
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2015-08-29, 18:22   

Dzięki za miłe słowo, ale do perfekcji trochę brakuję, gdyby nie 2 pierwsze otwory w kolektorze, to byłoby to lepiej zamontowane ehhh trudno

Co do strojenia to w korektach rpm są same zera więc tam chyba nikt nic nie grzebał, a co do obd, to po kliknięciu w "połącz z OBD" powinno pojawić się jakieś dodatkowe okienko czy jak ? U mnie po kliknięciu w połącz z OBD pojawia się kilka okienek i na końcu że nie obsługiwana wersja OBD czy jakoś tak.

I jak wystroić auto na owe korekty o których piszesz ?
 
     
janusz 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: VW POLO
Poj. silnika: 1.2
Moc silnika: 64
Elektronika: Compact
Model wtryskiwaczy: Barracuda
Dysze: 2,0 mm
Reduktor: SCORPION MINI
Wiek: 37
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 42
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-31, 21:48   

Patrzyłeś do "konfiguracji wtryskiwaczy" czy nie ma tam "założonych" korekt?
 
     
Wojtec1987 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW e39
Poj. silnika: 2,5
Moc silnika: 170
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hanna Red
Reduktor: 2x KME Tur
Wiek: 32
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 61
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2015-09-01, 08:10   

Wszystko wszędzie jest na 0, poza tym nawet jeśli przez konfiguracje wtryskiwaczy wymuszę poprawny czas, jak dodam gazu i obroty spadną, to znowu wtedy jest źle.
_________________

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 139 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2447
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-01, 08:21   

Wojtec1987 napisał/a:
Dzięki za miłe słowo, ale do perfekcji trochę brakuję, gdyby nie 2 pierwsze otwory w kolektorze, to byłoby to lepiej zamontowane ehhh trudno

Co do strojenia to w korektach rpm są same zera więc tam chyba nikt nic nie grzebał, a co do obd, to po kliknięciu w "połącz z OBD" powinno pojawić się jakieś dodatkowe okienko czy jak ? U mnie po kliknięciu w połącz z OBD pojawia się kilka okienek i na końcu że nie obsługiwana wersja OBD czy jakoś tak.

I jak wystroić auto na owe korekty o których piszesz ?

Jeśli chodzi o strojenie na korekty paliwowe. To najpierw musisz je sprawdzić na pb (na postoju i podczas jazdy. Jeśli z autem jest wszystko ok to korekty przy stałym obciążeniu silnika (szczególnie krótkoterminowa) powinny oscylować w granicach zera. Gaz ustawisz tak, żeby korekty paliwowe pracowały identycznie na pb i lpg.
 
     
Wojtec1987 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW e39
Poj. silnika: 2,5
Moc silnika: 170
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hanna Red
Reduktor: 2x KME Tur
Wiek: 32
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 61
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2015-09-01, 10:05   

No dobrze ale gdzie je spr ? w korektach rpm ? bo z obd nie mogę się połączyć.
_________________

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 139 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2447
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-02, 11:23   

Z którego roku jest auto?
 
     
Wojtec1987 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW e39
Poj. silnika: 2,5
Moc silnika: 170
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hanna Red
Reduktor: 2x KME Tur
Wiek: 32
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 61
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2015-09-03, 17:25   

97 Marzec
_________________

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 139 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2447
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-07, 13:27   

Nie dziwie się, że nie możesz się połączyć, bo obd działa z autami wyprodukowanymi po 2000 roku. Jeśli masz dostęp, to korekty możesz podejrzeć za pomocą zewnętrznego kompatybilnego interfejsu diagnostycznego lub na AFR. Opcja nr 2, to stroić, porównując czasy pb i pb na lpg na różnych obciążeniach.
 
     
Wojtec1987 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW e39
Poj. silnika: 2,5
Moc silnika: 170
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hanna Red
Reduktor: 2x KME Tur
Wiek: 32
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 61
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-01-02, 17:00   

Witam po długim czasie, mam sterownik w aucie lpg zenit pro 6 cyl taki jak ten

https://www.otomoto.pl/of...l?#gallery-open

tylko że 6 cyl a nie 4 i czy jest możliwość podmiany go na jakiś inny ? Np ten ?

https://allegro.pl/oferta/komputer-sterownik-gazu-lpg-zenit-pro-6cyl-8691235839

Problem w tym że używane sterowniki lpg zenit pro 6 cyl są praktycznie nie do dostania.
_________________

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 139 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2447
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-01-03, 08:26   

Sterowniki w wersji bez jaki i z OBD mają ten sam rozkład pinów i mogą być stosowane zamiennie. Jedyny warunek, to ta sama ilość obsługiwanych cylindrów.
 
     
Wojtec1987 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW e39
Poj. silnika: 2,5
Moc silnika: 170
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hanna Red
Reduktor: 2x KME Tur
Wiek: 32
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 61
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-01-03, 14:52   

Mam 6 cylindrowego z obd ale czarnego, jest on bardzo stary i są z nim problemy, ma już ponad 9 lat ... Czyli rozumiem że mogę zamienić Zenita pro obd czarnego 6 cylindrowego na Zenita pro obd czerwonego 6 cyl obd ? Zastanawia mnie różnica w roczniku produkcji, mój jest z 2009 mniej więcej a ten czerwony z 2016
_________________

 
     
kubi79 
kubi79

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: KIA CEED III
Poj. silnika: 1.4 G4LC
Moc silnika: 100
Elektronika: zenit blue box
Model wtryskiwaczy: hercules gism-i1000
Reduktor: magic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 66
Wysłany: 2020-01-03, 15:15   

Mozesz jak 6 garow to ok. Tam sie roznil tylko kolorem no i pewnie reversem elektroniki, bedzei dzialac :D Pamietem ze tez mialem czarnego a za jakis czas zaczeli produkowac czerwone i niczym sie to nie roznilo :D Ja w 2012 roku mialem czarny a kolega co instalowal rok dwa po mnie mial juz czerowny o ile pamietam(ten sam samochod i silnik).
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 139 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2447
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-01-09, 08:40   

Potwierdzam. Sterowniki głównie różnią się kolorem obudowy. Poza tym są w pełni zamienne.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10