Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań o Herculesy
Autor Wiadomość
MHM 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Chevrolet Astro 1997r
Poj. silnika: 4.3 (Vortec)
Moc silnika: 198
Elektronika: AG ZenitPRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: KME GOLD
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-02-24, 20:57   Kilka pytań o Herculesy

Witam

Posiadam auto z amerykańskim sercem 4.3 V6. Poprzedni właściciel tego auta zamontował instalacje LPG ZenitPro z wtryskiwaczami Hercules GISM-I1000. Aktualnie mają przebieg ok. 40tys km. Auto w zeszłym roku stało większość czasu nieużytkowane z powodu diagnozowania problemu jaki pojawił się krótko po montażu LPG (wypadanie zapłonu na benzynie i LPG). Dopiero po prawie 3 latach od zakupu udało mi się znaleźć dobrego diagnostę który znalazł przyczynę (instalator spaprał wiercenie w kolektorze pod wtryski LPG i zaciągało lewe powietrze z wnętrza silnika). Aktualnie na benzynie auto jeździ idealnie, ale na LPG na wolnych obrotach nie daje się wysterować wtryskiwaczy i po jakimś czasie zapala się Check Engine z kodem P0300 (ogólne wypadanie zapłonu). Diagnosta stwierdził, że 4 z 6 wtryskiwaczy są zabrudzone i zalecił dłuższą trasę. Zrobiłem tydzień temu 400km autostradami, ale nic się nie polepszyło. I teraz pytania:

1) Czy wtryskiwacze GISM-I1000 da się jakoś wyczyścić ? (kolega ma w pracy myjkę ultradźwiękową - warto ?)
2) Czy jako totalny laik jestem w stanie po wymianie wtryskiwaczy na GISM-I3110 (wg info z infolinii AG Centrum to jest model który zastąpił GISM-I1000) samemu je wysterować w komputerze LPG ? Mechaniczna wymiana wtryskiwaczy to nie problem.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2462
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-02-25, 10:28   

Problem z zabrudzeniami w tych wtryskiwaczach praktycznie nie występuje. Trzeba mieć dużego pecha, żeby po tak niewielkim przebiegu przestały pracować poprawnie.
Można spróbować umyć je w myjce, ale to nie gwarantuje sukcesu, albo może pomoc na "krótką metę".
 
     
MHM 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Chevrolet Astro 1997r
Poj. silnika: 4.3 (Vortec)
Moc silnika: 198
Elektronika: AG ZenitPRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: KME GOLD
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-02-25, 13:42   

Czyli rozumiem, że najrozsądniej będzie wymienić komplet wtryskiwaczy na nowe ?
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2462
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-02-25, 15:14   

Proponował bym jeszcze się upewnić, że to wina wtrysków . Może okazać się, że po wymianie problem nie ustąpi.
 
     
MHM 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Chevrolet Astro 1997r
Poj. silnika: 4.3 (Vortec)
Moc silnika: 198
Elektronika: AG ZenitPRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: KME GOLD
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-02-25, 16:10   

Andrzej_AGC napisał/a:
Proponował bym jeszcze się upewnić, że to wina wtrysków . Może okazać się, że po wymianie problem nie ustąpi.


Taką diagnozę postawił certyfikowany diagnosta od LPG zajmujący się instalacjami AG Centrum we Wrocławiu.

Na benzynie silnik chodzi jak należy. Świece zapłonowe, kable WN, kopułka i palec rozdzielacza, MAF, sondy lambda są nowe. Diagnosta stwierdził, że 4 z 6 wtryskiwaczy LPG nie dają się wyregulować (z poziomu komputera) i mają dłuższy czas wtrysku niż benzynowe.

To co to jeszcze może powodować wypadanie zapłonu tylko na LPG ? Na benzynie już nie wypada po wymianie kolektora i nawierceniu nowych otworów pod wtryskiwacze.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2462
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-02-26, 08:20   

Np.: zagięte wężyki doprowadzające gaz albo zaklejone dysze podczas montażu w kolektorze
 
     
MHM 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Chevrolet Astro 1997r
Poj. silnika: 4.3 (Vortec)
Moc silnika: 198
Elektronika: AG ZenitPRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: KME GOLD
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-02-26, 19:35   

No to jeszcze jedno pytanie:
Czy różna długość wężyków od wtryskiwacza LPG do króćca w kolektorze ma znaczenie ? Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale wydaje mi się iż wszystkie powinny być równe.
 
     
MHM 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Chevrolet Astro 1997r
Poj. silnika: 4.3 (Vortec)
Moc silnika: 198
Elektronika: AG ZenitPRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: KME GOLD
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-02-27, 10:06   

MHM napisał/a:
No to jeszcze jedno pytanie:
Czy różna długość wężyków od wtryskiwacza LPG do króćca w kolektorze ma znaczenie ? Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale wydaje mi się iż wszystkie powinny być równe.


Ok, już znalazłem odpowiedź na powyższe pytanie. I chyba mam trop. Musze to sprawdzić, ale chyba u mnie instalator nie utrzymał równych odległości od wtrysków do króćców w kolektorze.

https://warsztat.pl/dzial/14-instalacje-gazowe/artykuly/montaz-montazowi-nierowny-zasady-prawidlowej-insta,65483/2
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2462
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-02-27, 14:16   

Wężyki powinny być możliwie jednakowej długości. Niewielkie rozbieżności nie mają większego znaczenia.
 
     
MHM 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Chevrolet Astro 1997r
Poj. silnika: 4.3 (Vortec)
Moc silnika: 198
Elektronika: AG ZenitPRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: KME GOLD
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-08-08, 20:58   

Andrzej_AGC napisał/a:
Np.: zagięte wężyki doprowadzające gaz albo zaklejone dysze podczas montażu w kolektorze


Witam ponownie.
Nadal walczę ze swoją instalacją LPG.
Sprawdziłem wężyki gazowe - nie są pozaginane w żadnym miejscu.
Dysze w kolektorze sprawdzone - nie są zaklejone.
Poprawiłem długości wszystkich wężyków idących od wtryskiwaczy do kolektora - wszystkie prawie tej samej długości (różnica po kilka mm).


Nie wiem czemu sobie wcześniej ubzdurałem, że mam Hercules GISM-I1000. Mam zamontowane GISM-i3110. Chyba się zasugerowałem informacją z programu do konfiguracji LPG (korzystam z Zenit Pro 2.12 z dnia 2018.08.30) - pokazuje i1000. Nie wiedzę w opcji konfiguracji możliwości ustawienia i3110.

Cały czas komputer auta zgłasza mi wypadania zapłonu na wolnych obrotach na LPG. Na benzynie silnik chodzi równo. Sporadycznie co jakiś czas komputer zgłasza też zbyt bogatą mieszankę na LPG.

Czy da się w tym programie jakoś zrobić backup aktualnych ustawień aby do nich w razie czego powrócić ? Chciałbym spróbować przeprowadzić autoadaptację.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2462
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-08-27, 14:13   

GISM-i1000 oraz GISM-i3XXX, to ten sam wtryskiwacz. Zmieniło się tylko oznaczenie modelu. Całą konfigurację można zapisać do pliku korzystając z opcji "Zapisz plik" w zakładce "Różne"
 
     
misiek2lucky 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Kia Ceed 1 SW
Poj. silnika: 1.6
Moc silnika: 125
Model wtryskiwaczy: Herkules Blue
Dysze: 2.4
Reduktor: Nordic
Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 13
Wysłany: 2020-10-16, 17:13   

Chciałem się dołączyć. Jeśli gism 3100 to to samo co gism 1000 co może być przyczyną że w moim oprogramowaniu rodzaj wtrysku to Herkules blue a nie gism 1000.
Pytam ponieważ ktos mi podpowiedział że wypadanie zapłonów po rozgrzewaniu wtrysku może być wina źle wybrany rodzaj wtrysku w programie. Akurat dziś to sprawdzałem i trafiłem na ten wątek. Co prawda o temacie dawno zapomnialem i dawno wyłączyłem tą funkcje. Ale auto pokazuje mi różne inne kwiatki czasami i szukam co tu jest lub było skopsane. 125KM cyl 16v.

Teraz wyczytałem, 1.7 oma a 2 omy mogą robić różnice?
  
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2462
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-10-19, 08:10   

Są dwa rodzaje wtryskiwaczy Hercules. GISM-i3XXX (https://www.agcentrum.pl/wtryskiwacze-hercules) oraz Hercules Blue (https://www.agcentrum.pl/hercules-blue). Podstawowe pytanie, co masz pod maską?
 
     
misiek2lucky 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Kia Ceed 1 SW
Poj. silnika: 1.6
Moc silnika: 125
Model wtryskiwaczy: Herkules Blue
Dysze: 2.4
Reduktor: Nordic
Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 13
Wysłany: 2020-10-19, 09:24   

GISM I3100. Załączam foto. Na listwie.

20201019_102409.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 388,8 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Magic III
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2462
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-10-19, 14:11   

W takim wypadku powinno być ustawione Hercules GISM-i1000. Po zmianie ustawienia należało by sprawdzić regulację. Pewnie będzie trzeba coś poprawić.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11