Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie podczas przełączenia i mokry kolektor dolotowy.
Autor Wiadomość
Banzai 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Subaru Impreza
Poj. silnika: 2.0R
Moc silnika: 160
Elektronika: Zenit PRo
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue
Reduktor: AT-13
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 10
  Wysłany: 2017-12-15, 11:10   Szarpanie podczas przełączenia i mokry kolektor dolotowy.

Witam wszystkich,

Słowem wstępu mam mały problem z moim Zenitem Pro w Subaru Imprezie 2.0R 160koni.
Gaz ma 10k km, 6miesięcy i niestety z czasem nasilił się problem przełączania na zimnym silniku. Aktualnie mam ustawione 40*C i 6 cykli przełączania, w trakcie jazdy po otwarciu zaworu czuć systematyczne szarpnięcia w momencie przełączania, silnik też kilka razy już zgasną w trakcie jazdy bezpośrednio po przełączaniu lub w trakcie. Gazownik mówi że to coś z 3 cylindrem,natomiast ja uważam że wtryski od gazu po prawej stronie się bardziej tłuką jak te po lewej. Teraz pytanie czy ten kabel http://allegro.pl/interfe...93.html#thumb/1 pozwoli na połączeniem się ze sterownikiem aby wyłączyć po kolei każdy wtrysk i zlokalizować ten co się tłucze ??
Dodatkowo dodam że kolektor przy dyszach jest mokry i tylko po prawej stronie na cylindrach 3 i 4 tak samo ta strona ma problem z przełączaniem się na gaz, kolektor po lewej jest suchy. Na ciepłym silniku nie ma problemu, w lecie też ten problem nie występował i gaz był ustawiony na 30*C.
Wtryski Hercules Blue, reduktor At-13, Sterownik Zenit Pro z Lubryfikacją.

Dzięki za każdą informację :)

Pozdrawiam,
Michał.

received_1167508326713471.jpeg
Cylinder 4
Plik ściągnięto 11 raz(y) 84,37 KB

received_1167508013380169.jpeg
Cylinder 3
Plik ściągnięto 21 raz(y) 157,86 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-12-18, 10:05   

Przede wszystkim trzeba sprawdzić ustawienia mieszanki i przełączania. Interfejs powinien dać radę. Ze zdjęć wynika, że Twoje wtryski to Hercules GISM-I3110 a nie Blue.
 
     
Banzai 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Subaru Impreza
Poj. silnika: 2.0R
Moc silnika: 160
Elektronika: Zenit PRo
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue
Reduktor: AT-13
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-12-21, 14:44   

Sterownik był ustawiany na auto adaptacji, jednak potem była poprawiana mapa. W przyszłym tygodniu jak będzie kabel mogę pokazać jak wygląda, ale z tego co pamiętam do 3krpm dawka jest zwiększona, a powyżej jest obniżona.

Na forum subaru zasugerowali iż kolektor może być nieszczelny i z tego powodu są te mokre ślady. Czy miało by to sens i z tego powodu podciśnienie wynosiło by 0.37 ?

received_1170760733054897.jpeg
W fakturze pisze Hercules GISM-I1000, a tak wygląda.
Plik ściągnięto 13 raz(y) 183,98 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-04, 14:27   

Jeśli takie podciśnienie jest na rozgrzanym silniku, przy wyłączonej klimatyzacji, to może wskazywać, że jest nieszczelność na dolocie. Potraktuj dolot plakiem. Będzie widać, czy gdzieś ssie.
 
     
Banzai 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Subaru Impreza
Poj. silnika: 2.0R
Moc silnika: 160
Elektronika: Zenit PRo
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue
Reduktor: AT-13
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 10
Wysłany: 2018-01-23, 21:26   

Okej, w wolnej chwili się tym zajmę, albo zlecę to do sprawdzenia przed latem podczas regulacji zaworów i wymiany rozrządu.

A jakieś sugestie odnośnie mokrego kolektora w obrębie wtrysków ?
 
     
Banzai 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Subaru Impreza
Poj. silnika: 2.0R
Moc silnika: 160
Elektronika: Zenit PRo
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue
Reduktor: AT-13
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 10
Wysłany: 2018-01-24, 15:32   

Jeszcze mam kilka pytań odnośnie informacji zawartych w sterowniku. ;)

Mapa1.jpg
Mapa
Plik ściągnięto 31 raz(y) 34,17 KB

Ostatnio zmieniony przez Banzai 2018-01-24, 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Banzai 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Subaru Impreza
Poj. silnika: 2.0R
Moc silnika: 160
Elektronika: Zenit PRo
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue
Reduktor: AT-13
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 10
Wysłany: 2018-01-24, 15:33   

Czy te wartości są poprawne, wpływa to jakoś na precę silnika na gazie ?

Adaptacja1.jpg
Autoadaptacja
Plik ściągnięto 25 raz(y) 186,01 KB

Ostatnio zmieniony przez Banzai 2018-01-24, 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Banzai 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Subaru Impreza
Poj. silnika: 2.0R
Moc silnika: 160
Elektronika: Zenit PRo
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue
Reduktor: AT-13
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 10
Wysłany: 2018-01-24, 15:37   

Dodatkowo co mnie zdziwiło mam ustawione wtryski na Hanna H2001 a założonę są Herculesy. Jechać z tym do instaltora czy samemu przestawić, a może lepiej nie ruszać ?

Dodam że dalej występuje szarpanie podczas przełączenia, aktualnie sa 2 cykle i jeden cykl pokrywania paliwa, tak najmniej szarpie. Oraz na gazie podciśnienie jest 0.37, a na bęzynie 0.34, możliwe ze instalacja jest nieszczelna. Czy jednak prędzej kolektor ?

Edit. Poprawiłem zjęcia na bardziej czytelne. :)

Wtryski1.jpg
Wtryski
Plik ściągnięto 25 raz(y) 68,83 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-25, 09:06   

Ustawienia dzięki włączonej adaptacji są dobre. Z wartości autoadaptacji wynika, że oryginalnie było ustawione zbyt bogato, ale sterownik się dostroił.
Co do przełączania, to zazwyczaj jest ono odczuwalne jeśli mieszanka na wolnych na gazie jest nieprawidłowa lub wtryskiwacze są niewłaściwie podpięte. To by wypadało sprawdzić. Przy okazji warto prawidłowo ustawić typ wtryskiwaczy. W zależności od mieszanki też może zmieniać się podciśnienie.
 
     
Banzai 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Subaru Impreza
Poj. silnika: 2.0R
Moc silnika: 160
Elektronika: Zenit PRo
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue
Reduktor: AT-13
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 10
Wysłany: 2018-01-25, 13:36   

Ustawiłem odpowiednie wtryskiwacze, ale niestety gdzieś przypadkiem usunęła mi się mapa benzyny. Tak więc wykonałem autokalibrację i następnie odblokowałem mapę benzyny w autoadaptacji i wybrałem się na przejażdżkę ok 30/40km, teraz wszystko wygląda jak poniżej. Dodam że jak na razie to znikły delikatne wibracje na biegu jałowym.

received_1194150807382556.jpeg
Autoadaptacja nr2.
Plik ściągnięto 25 raz(y) 53,64 KB

Mapa 2.jpg
Mapa po przypadkowym usunięciu poprzedniej.
Plik ściągnięto 22 raz(y) 59,46 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-26, 09:22   

Jest dobrze. Porównaj jeszcze czasy benzyny na benzynie i czasy benzyny na gazie. Powinny być jednakowe.
Na przyszłość zamiast zdjęć, wrzuć plik konfiguracji zapisany na wolnych na gazie.
 
     
Banzai 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Subaru Impreza
Poj. silnika: 2.0R
Moc silnika: 160
Elektronika: Zenit PRo
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue
Reduktor: AT-13
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 10
Wysłany: 2018-01-27, 19:29   

Tak więc tak wygląda plik. A czasy działania wtryskiwaczy benzynowych jest taki sam może 0.1/0.05ms różnicy, więc prawie żadna. Dziękuje za wszelkie sugestie odnośnie modelu, poprawiłem go na wzór poprzedniego ponieważ sterownik robił korektę na +18, teraz wygląda to lepiej, za 100km spowrotem sprawdzę jak się miewa model.

Model1.vap
Pobierz Plik ściągnięto 146 raz(y) 8,37 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-02, 15:13   

Jest ok.
 
     
Banzai 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Subaru Impreza
Poj. silnika: 2.0R
Moc silnika: 160
Elektronika: Zenit PRo
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue
Reduktor: AT-13
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 10
Wysłany: 2018-03-28, 15:35   

Witam,
Znów mam problem tylko tym razem z lubryfikacją, problme pojawaił się kiedy tata kupił olej za 30zł, radą gazownika wyminiłem go na taki za 60zł. Problem ustał dozownik normalnie podawał olej, jednak niedawno zrobiłem trase 600km i oleju prawie wcale nie ubyło. A dozownik znów wygląda tak -> https://youtu.be/MLnRNg7mxY8 W dodatku wtedy wymyłem wszystko na czysto, a teraz znów cały dozownik jest mokry i brudny, tak samo jak przewód doprowadzający olej do kolektora. W pewien sposób wygląda to na nieszczelny zbiornik który zaciąga gdzieś lewe powietrze.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-04-04, 15:34   

Osobiście wyrzucił bym tą lubryfikację, a jeśli bardzo boisz się o silnik, to ustawił bym dotryski paliwa.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14