Poprzedni temat «» Następny temat
Kosmiczne spalanie gazu i benzyny - prośba o pomoc
Autor Wiadomość
masiff 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: 2008 FORD Escape
Poj. silnika: 3.0 V6
Moc silnika: 205KM
Elektronika: ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue (AGC)
Reduktor: KME TUR
Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-12-27, 17:00   Kosmiczne spalanie gazu i benzyny - prośba o pomoc

Witajcie!

Niedawno kupiłem ciekawe amerykańskie V6 z instalacją ZENIT Pro. Niestety w Olsztynie firmy niezbyt chętnie podchodzą do tej instalki.
Generalnie co do pracy instalacji nie mam zastrzeżeń, bo przełącza płynnie, auto ma moc i jeździ. To co zaobserwowałem jednak to ubytek zarówno gazu jak i benzyny w trybie ekspresowym... być może gdzieś "ucieka", ale jest to bardzo niepokojące.
Zatankowałem pełen zbiornik (zamontowany pod autem - ok 70l/przyjmuje 65l) i przejechałem 60 mil. Dotankowałem do pełna - weszło niecałe 20l i to jest w miarę ok. Wraz z LPG zatankowałem ok 12l paliwa bo zaświecił się księgowy - wskazówka podskoczyła do 1/4 baku.
Jeżdżę w zasadzie tylko po mieście a auto przełącza mi się na gaz dość szybko, stąd było moje zdziwienie kiedy przy 120 milach (200km) znowu zaświeciła mi się rezerwa benzyny a przy 130 milach skończył się gaz :shock:
Zatankowałem pełen zbiornik - 65l gazu i znowu paliwko... będę obserwował dalej, ale wierzyć mi się nie chce, że auto, nie pałowane po mieście pali ponad 30l/100km LPG + 5l/100km benzyny.

Byłem na serwisie gazu, wymienili mi filterki i wyłączyli opcję grzania wtrysków - wtryski cykały od uruchomienia silnika aż do zgaszenia, bez względu na temperaturę i pracę benzyna/gaz. Wgrali też najnowszy firmware do centralki.

Rzućcie proszę okiem na ustawienia i zrzut z programu, może coś się rzuci w oczy? Może warto coś zmienić/poprawić?
Kupiłem interface i mogę się teraz sam pobawić w ustawienie instalacji.

Kompensacje.jpg
Plik ściągnięto 61 raz(y) 169,74 KB

Korekta RPM.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 191,57 KB

Model.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 167,24 KB

Konfiguracja.jpg
Plik ściągnięto 69 raz(y) 195,74 KB

oryginal 122017.vap
Zrzut z programu
Pobierz Plik ściągnięto 141 raz(y) 8,77 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 137 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2394
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-04, 14:57   

Ustawienia są idealne. Sondy w aucie są sprawne?
 
     
masiff 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: 2008 FORD Escape
Poj. silnika: 3.0 V6
Moc silnika: 205KM
Elektronika: ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue (AGC)
Reduktor: KME TUR
Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-04, 23:01   

Dziękuję Panie Andrzeju za przejrzenie tematu i odpowiedź.

Podłączałem interface FordScan i żadnych błędów nie wykazał - związanych z sondami o2 również.
Instalacja ma założony emulator - tyle widać pod maską.

Zastanawia mnie czy jest ok, że "Sygnał RPM z przewodu" jest deaktywowany?
Również z reduktora wychodzi jeden wąż (od góry), który nie jest do niczego podłączony - swobodnie zwisa w dół - tak ma być? (zdjęcie załączone)

Ostatnio jakaś kuna wygryzła sobie dobre 10cm węża podciśnienia z kolektora do trójnika reduktor/map sensor - co dziwne instalacja działała bez błędów, ale wewnątrz samochodu śmierdziało gazem.

20171227_123908_LI_1.jpg
reduktor
Plik ściągnięto 18 raz(y) 163,76 KB

 
     
masiff 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: 2008 FORD Escape
Poj. silnika: 3.0 V6
Moc silnika: 205KM
Elektronika: ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue (AGC)
Reduktor: KME TUR
Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-11, 00:06   

Czy zawyżone spalanie gazu może mieć związek ze zużytymi już wtryskiwaczami?
Na wysokich obrotach łąpał mi błąd wypadania zapłonu na 1 cylindrze. Dziś zamieniłem wężyki i wtyczki na wtryskach i błąd się nie pojawia a auto jakby trochę odżyło, co może świadczyć o zużytym/uszkodzonym wtrysku.
Mam zamontowane 2 listwy Rail IG5 po 3 wtryskiwacze plastikowe. Poczytałem, że ich wydajność sięga max. 32KM/cyl - ciut mało na 204KM V6.

W jakie wtryski warto zainwestować do tego auta i sterownika Zenit Pro?
Czy poza Barracudą i Herculesem jest coś wartego uwagi i bezawaryjnego?

20180210_185239.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 317,17 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 137 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2394
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-12, 08:20   

Jeśli wtryskiwacze są już "wyklepane", to może palić więcej. Co do nowych wtrysków, Hercules GISM to górna półka i ciężko znaleźć tańszą alternatywę. Ewentualnie można pokusić się o zakup tańszych Herculesów Blue. Jest to naprawdę dobry wtryskiwacz ze średniej półki.
 
     
masiff 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: 2008 FORD Escape
Poj. silnika: 3.0 V6
Moc silnika: 205KM
Elektronika: ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue (AGC)
Reduktor: KME TUR
Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-12, 10:18   

Hercules Blue ogarnie min. 35KM/cyl?
Cenowo nie tak źle... za 2 listwy po 3 wtryski ok 300zł... ( a może są jakieś dodatkowe rabaty dla forumowiczy?) ;-)
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 137 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2394
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-16, 08:56   

Hercules Blue ogrania do 50 KM/cyl, więc problemu nie będzie. Gdzie te ceny znalazłeś?
 
     
masiff 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: 2008 FORD Escape
Poj. silnika: 3.0 V6
Moc silnika: 205KM
Elektronika: ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue (AGC)
Reduktor: KME TUR
Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-16, 09:27   

phjacus.pl
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 137 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2394
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-19, 08:25   

Niestety jest to niezależny sklep i nie mamy wpływu na ceny. Z tego co wiem mają dobre ceny, więc raczej taniej nie znajdziesz.
 
     
masiff 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: 2008 FORD Escape
Poj. silnika: 3.0 V6
Moc silnika: 205KM
Elektronika: ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue (AGC)
Reduktor: KME TUR
Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-19, 17:56   

Dziękuję Panie Andrzeju!
Myślałem, że może macie swój sklep firmowy, w końcu Hercules Blue to produkt AGC :)

Przy okazji jeszcze podpytam - czy do takiego V6 ciśnienie na reduktorze powinno być pow. 1bara? U mnie jest w okolicy 1,25-1,3bar na biegu jałowym.
I czy warto włączać autoadaptację w sterowniku?
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 137 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2394
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-20, 08:45   

Ciśnienie powinno zawierać się miedzy 1 a 1,3 bara. Wszystko zależy od średnicy dysz. Jeśli instalacja będzie dobrze wystrojona, to nie ma potrzeby włączać autoadaptacji.
 
     
masiff 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: 2008 FORD Escape
Poj. silnika: 3.0 V6
Moc silnika: 205KM
Elektronika: ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue (AGC)
Reduktor: KME TUR
Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-20, 19:35   

Bardzo dziękuję Panie Andrzeju.

Zanim zamówię listwy - chciałbym się jeszcze upewnić jakie dysze kalibracyjne powinienem zastosować? Dokumentacja AGC pisze o dyszach w rozmiarze 2,7mm dla Hercules Blue, natomiast w zestawach mogą być jedynie średnice 1,9/2,1/2,4/3,0mm.
Lepiej zastosować 2,4 i rozwiercać do 2,7mm czy po prostu zastosować dysze 3,0mm z kompletu?
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 137 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2394
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-28, 11:12   

Hercules Blue mają w zestawie dysze, które się rozwierca. Trzeba się wyposażyć w odpowiednie wiertła.
 
     
masiff 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: 2008 FORD Escape
Poj. silnika: 3.0 V6
Moc silnika: 205KM
Elektronika: ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue (AGC)
Reduktor: KME TUR
Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-03-28, 12:06   

No więc pod maskę wpadły wczoraj 2 listwy Hercules Blue a także zmieniłem reduktor z Antartica na KME TUR, ponieważ Tomasetto puszczał gaz do kolektora przez co był problem z rozruchem po jeździe na gazie. KME miałem w piwnicy praktycznie nowy, więc zaryzykowałem i będę obserwował czy daje radę przy tej V6.

Wymiana była robiona w zakładzie LPG, strojenie robiłem samodzielnie.
To co mnie zastanawia, to wysokie ciśnienie ustawione na redku (1.34 - 1.37) oraz to, że przy przełączaniu na LPG czuć wyraźne szarpnięcie - na Antarticu tego efektu nie było.
Model również dość wysoko idzie, natomiast czasy wtrysku benzyny na gazie i benzynie - prawie identyczne na biegu jałowym.

Czy poniższy model zrobiony przeze mnie może coś sugerować?
Czy warto obniżyć ciśnienie do 1.1 i ewentualnie rozwiercać więcej dysze kalibracyjne?
Jaki wpływ na spalanie może to mieć?

HerculesBlue_KME.JPG
model
Plik ściągnięto 61 raz(y) 162,88 KB

HerculesBlue_KME.vap
konfiguracja
Pobierz Plik ściągnięto 124 raz(y) 8,77 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 137 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2394
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-04-04, 14:31   

Można powiększyć dysze i obniżyć ciśnienie. Jeśli przełączanie jest odczuwalne, proponuję ustawić nakładanie paliw na 0 i sprawdzić czy kolejność podłączenia wtrysków jest prawidłowa. Tak nawiasem mówiąc dziwnie wygląda ten model.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11