Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o pomoc pogwarancyjną + interfejs
Autor Wiadomość
Cardangel 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Mazda MPV
Poj. silnika: 2300
Moc silnika: 141
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: AT.09
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-01-21, 20:30   Prośba o pomoc pogwarancyjną + interfejs

Witam.
To mój pierwszy post na tym forum więc ładnie witam wszystkich :)

Sytuacja wygląda tak:
- autko to mazda MPV 2002, benzyna 2.3, 141 KM, DOHC
- instalacja gazowa:
- parownik/reduktor - AT.09
- Zawór odcinający - Tomasetto AT.07
- Zbiornik - STAKOTOR 35l
- Wielozawór - tomasetto
- Obudowa wielozaworu - STAKO
- Sterownik - ZENIT PRO
- Wtryskiwacze - Hercules GISM I3110
- Zespół filtra gazu - Cetools F782

Instalacja założona w lipcu 2015 roku (więc juz po gwarancji)
Przebieg silnika w dniu zakupu instalacji 164 00
Przebieg silnika aktualny - 214 000

Pytania na które proszę o odpowiedzi

1. W związku z tym że podczas ostatniej wizyty u gazownika (regulacja po generalce silnika) wyszło że 3 wtryskiwacz nie działa tak jak powinien a 2 wskazuje już początki końca to chciałbym wymienić wtryskiwacze. Teraz pytanie brzmi czy na te same co mam czy na jakieś inne polecacie do tej konfiguracji. Proszę także o wskazanie polecanego sprzedawcy (najlepiej link) albo kontaktu. Sklepów jest mnóstwo ale liczę na Was.

2. Jako że mam ok 50 km do najbliższego warsztatu AGC to chciałbym wymienić wtryski sam i wstępnie je wyregulować aby spokojnie dojechać do warsztatu no chyba że uda się tak że nie będzie konieczności. W związku z tym jaki interfejs kupić i gdzie żeby się podpiąć do instalacji.
Tylko proszę bez uwag w stylu "poszukaj w google". Tak wiem jest tego mnóstwo jednak pytam na forum fachowców bo nie chcę się bawić w jakieś tajne sztuki. Chce kupić, podpiąć i byłoby świetnie jakby działało :)
Dodam, że program już pobrałem, z tegoż forum z działu download (najnowsza wersja). Pytanie tylko brzmi czy będzie działał bez klucza sprzętowego lub kodu??

3. Czy po wymianie na nowe wtryski będę musiał jakoś drastycznie zmieniać konfigurację?? Jeśli tak to proszę o kilka wskazówek co i jak najlepiej krok po kroku. Nie musi być jakoś szczegółowo. Wystarczy odnośnikami.

4. Mechanik podczas naprawy zalecał dołożenie lubryfikacji celem ochrony gniazd zaworów. Czy faktycznie jest to konieczne?? Jeśli tak to czy istnieje możliwość dołożenia do tej instalacji którą mam i jaki jest tego "orientacyjny" koszt??

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-22, 08:53   

W jaki sposób zostało ustalone, że wtryski są do wymiany? Osobiście proponuję to potwierdzić, bo 50 kkm, to nie jest duży przebieg. Te wtryskiwacze spokojnie robią przebiegi ponad 200 kkm.
 
     
Cardangel 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Mazda MPV
Poj. silnika: 2300
Moc silnika: 141
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: AT.09
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-01-22, 18:27   

Odbyło się to tak. Auto na gazie tak jakby wibrowało. Na benzynie jest spokojnie a na gazie wibruje. Szczególnie czuje się to stojąc na światłach.
Będąc u gazownika sprawdziliśmy każdy wtrysk z osobna poprzez przełączanie zasilania na benzynę.
Przy ustawieniu 1G, 2B,3B,4G auto pracuje normalnie.
Przy ustawieniu 1G,2G,3B,4G czuć lekkie drgania ale powiedzmy minimalanie. Natomiast w ustawieniu 1G,2G,3G,4G auto wibruje dość mocno. Poza tym zmiana zasilania z gazu na benzynę od razu przynosi zauważalny efekt.
Fakt faktem na początku istnienia instalacji przejście z benzyny na gaz i na odwrót było niezauważalne a teraz wyraźnie je czuć.
Diagnoza gazownika, że wtrysk 3 do wymiany trochę mnie zdziwiła bo tak jak piszesz powinny wytrzymać ok 200k a przynajmniej 150k no ale cóż. Może akurat ten był wadliwy.
Po powrocie do domu sprawdziłem jeszcze przewody, które miały dopiero 30k no ale nie zaszkodzi. Ciemność delikatnie rozbłysła przy przygazowaniu więc do wymiany poszły kable i świece. Kable i świece NGK.
Niestety pomimo wymiany nie zmieniło to sytuacji w jeździe na gazie.
Do zmiany świec skłonił mnie również błąd silnika - wypadanie zapłonów cylinder 3. Po wymianie świec i kabli błąd już się nie pojawia jednak problem z drganiami silnika na gazie dalej występuje. Pewnie i błąd się pojawi za jakiś czas po dłuższym dystansie na gazie.
No i tak to w skrócie wyglądało z diagnozą.
 
     
rrobertoss 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Opel Astra
Poj. silnika: 1390
Moc silnika: 90
Elektronika: Compact
Model wtryskiwaczy: Kiedyś:Magic Jet Teraz: HANA BLACK
Reduktor: AG Vito
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 37
Wysłany: 2018-01-24, 06:37   

Witam.
Brudna jest listwa wtryskowa, czyszczenie powinno pomóc, ja mam tak co roku w zimę.
Pozdrawiam.
_________________
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-25, 08:48   

Nie była w miedzy czasie rozpinana wiązka od wtrysków? Gazownik sprawdził czy kolejność wtrysków jest prawidłowa? Może są zamienione? Efekty będą podobne.
 
     
Cardangel 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Mazda MPV
Poj. silnika: 2300
Moc silnika: 141
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: AT.09
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-01-25, 19:22   

rrobertoss dzięki za wskazówkę. Pisząc listwa wtryskowa masz na myśli ten rozdzielacz co jest przed wtryskami tak??

Andrzej_AGC Tobie również dziękuję za odpowiedzi. Wiązkę sprawdzę przy okazji.

Mówiąc okazja mam na myśli najbliższą sobotę. Wtryski GISM I-3110 oraz interfejs AGC Zenit Compact USB już dotarły. Jakoś nie mogłem się doczekać na wskazówki więc podjąłem ryzyko :)
Mam tylko nadzieję że podłączenie interfejsu do kompa i do programu nie będzie stwarzać trudności.
W sobotę zabieram się za uporządkowanie kabli i sprawdzenie systemu od reduktora do dysz poprzez okablowanie. Przy okazji kilka drobnych kosmetycznych tematów z poprowadzeniem kabli też się rozwiąże.
O wynikach poinformuję i pewnie będę prosił o ocenę map.

Jakby coś jeszcze przyszło wam na myśl to proszę o wskazówki.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-26, 09:29   

Cardangel napisał/a:
rrobertoss
Mam tylko nadzieję że podłączenie interfejsu do kompa i do programu nie będzie stwarzać trudności.

Jeśli interfejs będzie prawidłowo zainstalowany i będzie obsługiwał Zenita, to problemów być nie powinno.
 
     
rrobertoss 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Opel Astra
Poj. silnika: 1390
Moc silnika: 90
Elektronika: Compact
Model wtryskiwaczy: Kiedyś:Magic Jet Teraz: HANA BLACK
Reduktor: AG Vito
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 37
Wysłany: 2018-01-27, 16:23   

Cardangel napisał/a:
rrobertoss dzięki za wskazówkę. Pisząc listwa wtryskowa masz na myśli ten rozdzielacz co jest przed wtryskami tak??


Nie, mam na myśli same wtryski LPG. Oklejają się w środku po czasie, przy jazdach w niskich temperaturach otoczenia i nie działają precyzyjnie.
_________________
 
     
Cardangel 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Mazda MPV
Poj. silnika: 2300
Moc silnika: 141
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: AT.09
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-05-03, 16:45   

Witam po dość długiej przerwie.
W chwili obecnej sytuacja wygląda tak:
- autko po generalnym remoncie silnika
- rozrząd wymieniony i sprawdzony
- na benzynie działa jak złoto
- cewka, przewody, świece wymienione na nowe i nic nie błyska
- wszelkie możliwe testy nie wskazują żadnych błędów
- wtryski gazowe wymienione na nowe
- dysze, węże, złączki i rozdzielacz instalacji gazowej wyczyszczone
- filtry wymienione
- interfejs i program pracują wyśmienicie


Niestety na gazie:
- auto "wibruje jak wibrowało bez zmian
- ostatnia znana i dobra konfiguracja zapisana
- przy nowej autokalibracji wyskakuje mi:
- wpierw że praca silnika niestabilna przy zejściu poniżej 1500
- po zignorowaniu że średnica dysz nieprawidłowa bo adaptacji 1,8%
- międzyczasie pojawia się błąd silnika - wyskakiwanie zapłonów na 3 cylindrze.
- bez znaczenia czy na nowej mapie czy na starej jedyne co sprawia że silnik nie "wibruje" to zmiana zasilania 3 cylindra/wtryskiwacza z gazu na benzynę.

Dodam jeszcze, że międzyczasie byłem w serwisie, autoryzowanym rzekomo przez AGC i Pan bez zbędnych ceregieli określił mi że parownik do wymiany. Co ma to wspólnego jedno z drugim to nie wiem ale nie wdając się w głębszą dyskusję oddaliłem się czym prędzej.

Podpowiedzcie gdzie i co mogę jeszcze bo szlak mnie zaraz trafi.
Jedyne co przychodzi mi na myśl to ECU od gazu.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-05-08, 09:42   

Czy wkrętka na 3 cylindrze jest prawidłowo zamontowana i drożna? Żeby wykluczyć uszkodzenie sterownika można zamienić wężyki dolotowe miedzy 3 a np 4 cylindrem i przepiąć wtyczki na wtryskiwaczach gazowych.
 
     
Cardangel 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Mazda MPV
Poj. silnika: 2300
Moc silnika: 141
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: AT.09
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-08-16, 14:47   

Aby temat nie pozostał bez rozwiązania opiszę po krótce co było nie tak.
Jak się okazało przyczyn było kilka.
Okazało si że rura ssąca dolotu miała nieszczelność ale to nie wpływało na pracę silnika w zakresie 3 cylindra.
Innych nieszczelności metodą na ucho nie można było zdiagnozować.
Wymieniłem wszelkie uszczelki jakie były możliwe i to też nie przyniosło efektu.
W kolejnym kroku wypiąłem całkowicie instalację LPG i wróciłem do mojego mechanika.
Podwykonawca mechanika który robił głowicę spieprz..... robotę i po kolejnym demontażu głowicy i wysłaniu jej do innego warsztatu okazało się że trzeba było wymienić 4 zawory ssące, szklanki i 6 uszczelniaczy.
Po złożeniu silnika i zamontowaniu na powrót instalacji LPG okazało się że nic to nie zmieniło na gazie chociaż silnik pracował oki na benzynie.
Wróciłem do mojego gazownika który uparł się na nieszczelność dolotu. W naszej okolicy nikt maszynki do sprawdzania nieszczelności nie posiada.
Znany serwis z filmami dla różnego rodzaju profesji YOU.... podsunał mi rozwiązanie.
W ruch poszła butla z CO2, zaślepiłem dolot, dopuściłem CO2 pod kontrolą aplikacji i dało się słyszeć syczenie. Woda z płynem i okazało się że puścił klej przy wkrętkach od LPG. Najmocniej gaz uciekał przy 3 wkręce. Silnik zasysał powietrze ale nie zasysał odpowiednio gazu więc mieszanka była zła.
Poszukiwania kleju nie będę opisywał. Powiem tylko że najlepiej spisał się niebieski klej do gwintów. Po tym zabiegu jak ręką odjął. Wszystko wróciło do normy.

Kwintesencja całego zającia jest taka.
Mam interfejs do gazu, oprogramowanie i już chyba nawet całkiem nieźle ustawiam instalację marki AGC.
Mam też zbędny komplet wtryskiwaczy - efekt pracy montera LPG współpracującego z AGC.
Miałbym też dobry parownik - bo jego usterkę sugerował tym razem certyfikowany przez AGC warsztat.
O zmarnowanym czasie nie wspomnę

Z pozdrowieniami :evil:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 9