Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w ustawieniu instalacji LPG.
Autor Wiadomość
Ka55 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: FORD FLEX
Poj. silnika: 3.5
Moc silnika: 262
Elektronika: AG Centrum ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GIMS-I2000 Blue
Reduktor: HL propan Magic III
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 3
Wysłany: 2018-06-13, 23:15   Pomoc w ustawieniu instalacji LPG.

Witam,

mój pierwszy post tutaj, choć zdarzało mi się wcześniej już na forum zaglądać. Jakiś czas temu kupiłem żonie auto w którym była już zamontowana instalacja LPG. Z początku wydawało się wszystko ok ale niedawno zaczęły się problemy - lekkie szarpanie w pewnym zakresie obrotów. Na zasadzie "dziury" w mocy, nie ma sytuacji, że autem mocno szarpie. Dokładnie to takie lekkie szarpnięcie od czasu do czasu np. dojeżdżając do świateł czy przejazdu kolejowego, czyli w momencie kiedy delikatnie operujemy gazem. Jedziesz -> szarpnie -> jedziesz -> szarpnie-> itd. Co ciekawe na autostradzie przy dużym obciążeniu silnika problem nie występuje.

Auto : Ford Flex
Silnik: 3.5l
Reduktor: HL propan Magic III
Zawór odcinający: OMB Star
Wielozawór: Tomasetto TOR. 200/204 B/W
Przewody elastyczne: SC Thinderflex SRL
Sterownik: AG Centrum ZENIT PRO
Wtryskiwacze: AG Centrum Hercules GISM-I2000
Zespół filtra gazu: Certools F-779

Instalacja wg papierów jest w miarę nowa (grudzień 2017), niestety nie mam możliwości podjechania w miejsce gdzie to było montowane. Gaziarza w okolicy nie znam żadnego dobrego oprócz firmy która mi zakładała i serwisuje LPG w pozostałych autach. Niestety specjalizuje się w STAGu i nie naprawia/serwisuje instalacji których sama nie zakładała. W grę wchodzi u nich jedynie przebudowa całej instalacji co wiąże się ze sporym kosztem (już raz tak byłem zmuszony zrobić). Skoro wcześniej instalacja dobrze działała to wydaje mi się że montaż jest dobrze wykonany, nie widzę też jakiegoś druciarstwa pod maską. Podejrzewam, iż jest to kwestia poprawnych ustawień.

Podjąłem decyzję, że chciałbym sam spróbować ustawić tą instalację. Mam kabelek i oprogramowanie. Wszystko przetestowałem i hula aż miło. Problem mam jednak taki, że nigdy tego nie robiłem. Wydaje mi się, że bym sobie z tym poradził ale nawet nie wiem jak zacząć. Czytałem jakieś poradniki, ale za dużo w nich teorii i chyba nie trafiłem na żaden faktycznie dedykowany dla początkującego.

Prosiłbym o proste wytłumaczenie co muszę po kolei zrobić i w jaki sposób. Spróbuję sobie sam ustawić to LPG i zamieszczę screeny jak to wygląda. Zdaję sobie sprawę, że pewnie zrobię to bardzo średnio, ale od czegoś trzeba zacząć. Potem będę prosił o podpowiedzi co zmienić aby instalacja była poprawnie ustawiona.

Mam nadzieję, że doceniacie tutaj ludzi, którzy lubią zakasać rękawy i zrobić coś samemu. Bardzo proszę o pomoc :)

Aha... pojawia się "check engine" błąd po zaczytaniu przez OBD to "fuel trim to lean" zarówno bank 1 jaki bank 2.

Pozdrawiam
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-06-14, 08:29   

Na początek proponuję przestudiować instrukcję. Jest do pobrania z działu Download. Potem zapisać konfigurację do pliku i wkleić na forum do sprawdzenia. Podczas zapisu auto ma chodzić na wolnych na lpg.
 
     
masiff 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: 2008 FORD Escape
Poj. silnika: 3.0 V6
Moc silnika: 205KM
Elektronika: ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue (AGC)
Reduktor: KME TUR
Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-06-14, 18:09   

Jeśli ktoś ma chociaż drobne zdolności manualne i potrafi obsłużyć komputer, to Zenit jest naprawdę przyjemny w obsłudze i ustawianiu.
Faktycznie, na początek ściągnij instrukcję z działu i przestudiuj na spokojnie.
Zapisz oryginalny plik z ustawieniami i wstaw tutaj, screeny z ustawień i modelu też nie zaszkodzą.
Przyczyny błędu mogą być różne i wiele z nich może powodować takie szarpanie... najbardziej popularne to przepływomierz, filtr powietrza, świece (może za duża przerwa, może stare), cewki zapłonowe, wtryski gazu (jeśli na benzynie nie występują objawy to i tak nadal może to być np. cewka lub świece), itd.
 
     
Ka55 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: FORD FLEX
Poj. silnika: 3.5
Moc silnika: 262
Elektronika: AG Centrum ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GIMS-I2000 Blue
Reduktor: HL propan Magic III
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 3
Wysłany: 2018-06-14, 18:49   

Dzięki Panowie :) Instrukcję przeczytałem, ale muszę wygospodarować na to ustawianie trochę czasu. W sobotę jadę z żoną i córkami na mały wypad wakacyjny. Zabiorę się za to zaraz po powrocie i wkleję wyniki moich wysiłków do oceny i korekty przez Was. Odezwę się niebawem :)
 
     
Ka55 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: FORD FLEX
Poj. silnika: 3.5
Moc silnika: 262
Elektronika: AG Centrum ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GIMS-I2000 Blue
Reduktor: HL propan Magic III
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 3
Wysłany: 2018-07-11, 19:58   

Witam po przerwie. Musiałem się nieco odrobić po wyjedzie wakacyjnym, ale w końcu się zmobilizowałem. Przesyłam plik .vap zgrany dzisiaj. Proszę o ocenę czy mapy są wystarczające i co mam zrobić aby to lepiej wyregulować. Na pierwszy rzut oka widzę, że są "rozjechane" bo krzywa LPG przebiega inaczej niż benzyny. Objawy w czasie jazdy autem to szarpanie w niższym zakresie obrotów. Tak od 2500 (może i przy niższych obrotach, ale ciężko mi w tym momencie powiedzieć) w górę auto jedzie poprawnie. Ogólnie rzecz biorąc przy prędkości przelotowej np. na autostradzie jedzie się dobrze, a schody zaczynają się np. w terenie zabudowanym gdzie trzeba jechać 50tką... Pojawia się "check engine" błąd to "to lean ... on bank 1" i "to lean ... on bank 2" czyli rozumiem, że za uboga mieszanka.

Tutaj link do screena z programu:

https://1drv.ms/u/s!AhOoNib_3Lnxgqlvy7S4DgeoBTFJiQ

FLEX z mapami (bez regulacji).vap
PLIK VAP Flex 3.5 V6
Pobierz Plik ściągnięto 88 raz(y) 8,77 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-07-16, 09:05   

Auto trzeba przede wszystkim poprawnie wystroić. Najlepiej robić to na korekty paliwowe czytane z OBD lub AFR.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12