Poprzedni temat «» Następny temat
Duze spalanie i szarpanie
Autor Wiadomość
Ram_Van 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Dodge Ram Van 1500
Poj. silnika: 39
Moc silnika: 175
Dołączył: 10 Lis 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-11-10, 11:54   Duze spalanie i szarpanie

Witam, mam problem mianowicie majstrowalem przy mapie lpg, bo od poczatku byla zle zrobiona auto gaslo po sciagnieciu nogi z gazu ( automatyczna skrzynia biegow)albo wrzuceniu wstecznego biegu, no i tak wymajstrowalem ze silnik szarpie i az nie osiagnie 90+- stopni przy mocniejszym dodaniu gazu, przelacza na benzyne, spalanie sie wacha 20-30 litrow. Prosilbym o pomoc, istalacja ma 21 tys km

aktualne ustawienia sa swieze i dalem jak model sugerowal, ale obawiam sie ze znowu moze byc cos nie tak, Bardzo bylbym wdzieczny jakby ktos mogl rzucic okiem na ustawienia u mnie.
ponizej wrzucam screeny z programu, moze cos to pomoze

autoadaptacja_lpg.JPG
Plik ściągnięto 20 raz(y) 262,02 KB

strategia_lpg.JPG
Plik ściągnięto 17 raz(y) 172,64 KB

konfiguracja_Lpg.JPG
Plik ściągnięto 24 raz(y) 229,03 KB

kompensacje_lpg.JPG
Plik ściągnięto 20 raz(y) 202,58 KB

lpg_mapa_zdj.JPG
Plik ściągnięto 30 raz(y) 180,61 KB

 
     
masiff 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: 2008 FORD Escape
Poj. silnika: 3.0 V6
Moc silnika: 205KM
Elektronika: ZENIT PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules Blue (AGC)
Reduktor: KME TUR
Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-11-11, 23:27   

Na modelu przede wszystkim brakuje mapy benzynowej, pod którą należy ustawiać mapę gazu. Dobrze zebrana mapa Pb powinna odzwierciedlać mapę gazu. Oczywiście przy założeniu, że silnik na benzynie pracuje prawidłowo i wszystkie elementy są sprawne.
Czy na benzynie spalanie też jest tak wysokie? Jeśli tak, to powodów należy szukać w sprawności poszczególnych elementów (przepływomierz, przepustnica, świece, cewki, szczelność kolektora dolotowego, całe przewody podciśnienia i odpowietrzania, itd.)

Co do screenów, ciśnienie na reduktorze jest wysokie i wydaje mi się, że czasy wtryskiwaczy benzynowych są dość wysokie. U mnie po zmniejszeniu ciśnienia na reduktorze do 1,12 model ładnie się wygładził, ale spalanie również mam nie małe w swoim V6. Obecnie szukam przyczyn, ale już wiem, że korekty długoterminowe paliwa dodają paliwo aż miło. Podejrzewam, że może gdzieś łapać lewe powietrze.
W którym momencie silnik gaśnie/szarpie - przy przełączaniu na gaz czy przy niskich obrotach czy podczas przyspieszania? Może właśnie jakiś przewód podciśnienia jest uszkodzony...
Ja też mam automat, ale to nie wpływa w żaden sposób na pracę instalacji.

W konfiguracji warto ustawić opóźnienie przełączania (u mnie 2s), Sekwencyjne przełączanie (u mnie 5 cykli) oraz Nakładanie paliw (1 cykl) - moment przełączania na gaz jest całkowicie niezauważalny u mnie.
 
     
Ram_Van 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Dodge Ram Van 1500
Poj. silnika: 39
Moc silnika: 175
Dołączył: 10 Lis 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-11-12, 15:13   

Teraźniejsza mapa jest na podstawie benzyny zrobiona, tzn wyrównałem linie, ale nadal auto nie ma mocy. A gasł jak był świeżo od gazownika wzięty, więc z nerwów sam zacząłem dłubać, i o ... Taka nieszczęsna sytuacja, a każda zmianę w mapie zapisuje, i już nie wiem jak dalej z tym fantem postępować. Lewego powietrza nie łapie bo wymieniłem przewody podciśnienia,
Świece zapłonowe też są nowe , przewody zapłonowe też nowe , ogólnie auto ma 85 tys km nalatane. I tak mnie to boli że ten gaz nie działa jak powinien.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-11-13, 08:44   

Tak jak zauważył masiff wysokie ciśnienie i długie czasy wtrysku mogą wskazywać na zbyt małe dysze lub za słabe wtryskiwacze gazowe. Dodatkowo na wolnych jest dość wysokie podciśnienie, co może świadczyć o nieszczelności albo problemem z zaworami. Zbierz obie mapy w tych samych warunkach drogowych i wklej zrzut ekranu. Dobrze by było też wrzucić oscyloskop z jazdy. Jakie wtryskiwacze i reduktor masz założony?
 
     
Ram_Van 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Dodge Ram Van 1500
Poj. silnika: 39
Moc silnika: 175
Dołączył: 10 Lis 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-11-13, 12:30   

Reduktor mam HL Propan Magic 3
Wtryski mam Hana 2002 dysze mam 2,1 mm

Kompresje sprawdzalem rok temu i byla ksiazkowa.
Jak uzyskac ten oscyloskop ?
Dzis mam okolo 100 km do zrobienia 50km pb/50 km lpg starczy ?
 
     
Ram_Van 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Dodge Ram Van 1500
Poj. silnika: 39
Moc silnika: 175
Dołączył: 10 Lis 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-11-13, 23:04   

140 km na benzynie i oto rezultat mapy. Nie wiem czy cos tu widac, ja juz zglupialem

lpg_mapa_zdj2.JPG
Plik ściągnięto 28 raz(y) 187,22 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-11-14, 11:04   

Ram_Van napisał/a:

Wtryski mam Hana 2002 dysze mam 2,1 mm

Moim zdaniem tu leży przyczyna twoich problemów. Niestety te wtryskiwacze, to mocno nie udany model. Bardzo często zdarzało się, że nawet nowe nie trzymały parametrów.
Same ustawienia wyglądają dobrze. Oscylogram możesz nagrać za pomocą zakładki Rejestrator i potem zapisać do pliku.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11