Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E46 330i ocena instalacji i jej parametrów
Autor Wiadomość
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-12-04, 18:16   BMW E46 330i ocena instalacji i jej parametrów

Cześć wszystkim.
W moim E46 M54B30 AT została zamontowana instalacja LPG. Zakład znany w okolicy i mający dobre opinie. Kilka osób z mojej rodziny montowało tam LPG i są zadowoleni. Tylko te osoby nigdy nie sprawdzały parametrów auta tak jak ja Wg. nich jeśli auto jeździ to znaczy, że jest OK. Niestety ja lubię wiedzieć jak pracuje mój silnik więc podglądałem parametry INPA oraz Torque. Za kilka dni mam jechać na zerowy pierwszy przegląd, więc proszę o porady, na co zwrócić uwagę monterowi? Sam też mam już kilka uwag i proszę specjalistów o poparcie lub rozwianie moich wątpliwości.

Na początek o instalacji.
Podzespoły AG Zenit, zbiornik w kole 55l, wlew w klapce, reduktor KME Gold GT każdy Bank z osobnego wyjścia, Ecu – Zenit Pro OBD podpięty i wspomagający się OBD, wtryski Hercules I3110, temperatura przejścia na LPG 35 stopni – na silniku jest wtedy 50 stopni, ale to 1km jazdy przy minusowych temp i kilkaset metrów przy dodatnich. Świece nowe Bosch jednoelektrodowe przerwa 0,7mm.

Co się dzieje:
Po przejechaniu 50km od montażu pojawił się błąd lambda 228 i 227 - odchylenie mieszanki bank1 oraz bank2. Po kilku dniach używania auta błąd ubogiej mieszanki Bank1 i Bank2. Na PB wskazania idealne i błędów nigdy nie było oraz nie ma.
Korekty LTFT na obu bankach przez pierwsze dni w zakresie -7 do +15 z tym, że Bank2 zawsze ma o jakieś +3 więcej jak Bank1 i było tak nawet na PB przed montażem LPG. Przez pierwszy tydzień korekty na LPG zmieniały się bardzo dynamicznie, np. wyruszam i mam +15 a po 5 km -7 albo odwrotnie. Na PB max -1 do +7 przy ostrej jeździe na autostradzie. Po około dwóch tygodniach LTFT ustabilizowały się między -2 do +7 (przy jeździe miejskiej) i zawsze B2 miał o +3 więcej od B1. Podczas jazdy STFT przy każdym dodaniu gazu wskakują na +8 do +20 a przy równej jeździe oscylują w okolicy +8 do +15. Wnioskuję żę auto ciągle ma ubogą mieszankę. Przy jeździe z prędkościami powyżej 80km/h STFT cały czas mocno na +10 i a LTFT +5 +7 lub więcej. Monter powiedział, że Zenit łączy się z OBD i na tej podstawie dobiera parametry. To może wyjaśniać dlaczego im więcej kilometrów przejechałem tym bardziej polepszały się LTFT. Dostraja się.
Gdy przechodzi na LPG po nocy to dostaje drgawek i przygasa. Zawsze krztusi się przynajmniej 3 razy, co sekundę. Trwa to przez cały proces przełączania. Efekt ten nie występuje, gdy silnik jest nagrzany powyżej 80 stopni.
Nim silnik porządnie rozgrzeje powyżej 90 stopni to STFT po przejściu na LPG mają zaraz po przełączeniu nawet -28 i stopniowo rosną do + wraz z temperaturą silnika. Wyraźnie czuć wtedy, że jest słabszy niż na PB i twardziej oraz głośniej pracuje silnik. Ogólnie mam wrażenie, że na wolnych obrotach karoseria drży bardziej na LPG niezależnie od temperatury silnika. Na wolnych słychać też charakterystyczne pukanie wtryskiwaczy LPG niezależnie od temp. silnika. Trochę jak diesel.
Wiem, że w trakcie pierwszego strojenia autem zrobiono nie więcej jak 10km.

Wskaźnik poziomu tyle, że jest. Po przejechaniu 10km gaśnie 1 dioda po 50km druga a rezerwa zapala się po przejechaniu 150km, gdy w zbiorniku powinno być jeszcze 30l z ponad 47l.

Przy tankowaniu do zbiornika weszło 47,44l. W cyklu 200km trasa oraz 160 Wawa zrobiłem na tym 359km liczone tylko na LPG. Z PB zrobiłem 380km i ubyło 6l benzyny, ale auto zazwyczaj odpalane było kilka razy dziennie zimne a na zewnątrz mrozy. Spalanie wg ECU, które na PB nie przekłamuje wskazało 12,8 wliczając rozruchy na PB zaś z litrów wlanych do zbiornika LPG wyszło 13,18l/100km.
Oczywiście, gdy jadę z interfejsem i odczytuję parametry to moduł ECU LPG nie dostosowuje się po OBD, bo nie ma połączenia. Może z tego wynikają takie skoki korekt?
Auto po rozgrzaniu na LPG ma idealnie takie same czasy przyspieszeń 80-120 jakie miało na PB przed zamontowaniem LPG. Mierzone na 2,3 i4 biegu. Przyśpiesza bardzo prawidłowo aż do końca i zmiany biegu przez skrzynię. Czyżby dotrysk PB?

Podsumowując
Czy tak duże i częste zmiany korekt są dopuszczalne? Czy męczyć montera by to ustawił inaczej, lepiej? Czy zostawić dostrajanie OBD? Czy poprawne jest wypuszczenie z dwóch wyjść reduktora osobnych węży do dwóch banków osobno i nie połączenie ich nigdzie ze sobą? Czujnik ciśnienia i temp jest tylko na jednym (Bank2). A może osiągi ma mam tak dobre, ponieważ dodaje benzynę? Chcę wiedzieć, co dokładnie powiedzieć na pierwszym przeglądzie by nie dać się spławić ze źle wystrojoną instalacją. Oczywiście, jeśli jest źle. Dlatego pytam. Sam póki, co nie chcę się podpinać, ponieważ obawiam się problemów z gwarancją. Czy technicznie możliwe jest by monter zgrał mi plik z konfiguracją, który wstawię na forum?

Jako iż nie mam podglądu z programu Zenit to wrzucam nagrania i screeny z Torque. Widać korekty, temperatury itd.

Przejście na LPG przy 50 stopniach silnika i korekty
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Praca sond na rozgrzanym silniku na LPG
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Praca na LPG na rozgrzanym po dwóch tygodniach używania auta - jazda w korku
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Korekty PB na zimnym.jpg
Korekty LTFT w poszczególnych dniach przed odpaleniem
Plik ściągnięto 17 raz(y) 433,83 KB

Dzień 1 na LPG.jpg
Zmiana korekt LTFT po 5km
Plik ściągnięto 11 raz(y) 408,25 KB

Dzień 2 PB i LPG.jpg
Korekty po przełączeniu na LPG
Plik ściągnięto 11 raz(y) 439,89 KB

Dzień 3 na LPG.jpg
Przejście na LPG i jazda
Plik ściągnięto 11 raz(y) 378,1 KB

 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-12-07, 14:30   

Ostatecznie okazało się że strojenie było dalekie od ideału i zostało już poprawione. Zebrano nowe mapy i dostrojono je. Silnik pracuje o wiele lepiej, korekty nie skaczą jak szalone i są akceptowalne. Przestały też pojawiać się błędy mieszanki i sond na desce.
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-12-08, 12:16   

Muszę jeszcze poprawić regulację samodzielnie ponieważ zalewa na zimnym. Gdzie w programie znajdę informacją przy jakiej temperaturze reduktora i gazu była robiona autokalibracja? Chcę ustawić kompensację po temperaturze tylko nie wiem przy których parametrach dać 0.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-12-13, 12:45   

Ustaw tak i będzie dobrze

komp.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 38,41 KB

 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-12-13, 14:46   

Tak ustawię i dam znać czy pomogło. Zastanawia mnie też czy winowajcą może być podgrzewanie wtryskiwaczy. Przed przełączeniem na lpg ciśnienie wynosi 0 ponieważ wtryskiwacze pracowały i w momencie przełączenia następuje gwałtowny wzrost ciśnienia do 1,4 po otwarciu zaworu. Zgram oscyloskop i wrzucę.
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-12-13, 22:23   

Oscyloskop. Widać moment przejścia na LPG. Z tego, co widzę to jakby wtryski PB działały jednocześnie z wtryskami LPG i go zalewa. Kilkanaście sekund po tym wróciłem na PB i znów przełączyłem na LPG to przełączenie nie było już wyczuwalne. Zawsze tylko pierwsze powoduje podskoki. Wyłączyłem podgrzewanie wtrysków by ciśnienie było stałe i zobaczę jak będzie jutro.
Testowałem również auto w przedziale obrotów 4,5 do ponad 6 tys rpm i korekty STFT rosną do +25 przy przyśpieszaniu. Ciśnienie reduktora spada z normalnego 1,2 do 1,1 ale tylko na chwilkę. Czy włączyć funkcję kompensacja przy przyśpieszaniu czy też wystarczy podnieść odpowiednio kompensację na ciśnienie gazu poniżej normalnego 1,2?

Dodaję nagranie na którym widać co się dzieje i nawet słychać dźwięk silnika jak faluje:
https://youtu.be/3XeZqdb6R_c

ffff.vfl
Zapis przejścia na LPG
Pobierz Plik ściągnięto 54 raz(y) 193,51 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-12-14, 08:32   

kobi84 napisał/a:

Testowałem również auto w przedziale obrotów 4,5 do ponad 6 tys rpm i korekty STFT rosną do +25 przy przyśpieszaniu.

Najlepiej załatwić to za pomocą modelu, ewentualnie korekty rpm.
Płynność przełączania powinna się poprawić, jak "nakładanie paliw" ustawisz na 0. Rozumiem, że wkrętki zrobione są blisko głowicy a wężyki do kolektora w miarę krótkie?
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-12-14, 09:30   

Wkrętki obok wtrysków PB. Wężyki po kilka cm, wtryski osobno przy kanałach. Nakładanie paliw mam, na 0 ponieważ jakakolwiek wyższa wartość powodowała drgania również podczas przechodzenia na ciepłym. Problem występuje tylko przy pierwszym przejściu na zimnym. Mogę go zgasić po 15 sekundach i drgania ponownie już nie wystąpią przy ponownym przejściu. Dziś sprawdzę jak będzie bez podgrzewania wtryskiwaczy.
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-12-14, 11:38   

Nagranie po wyłączeniu podgrzewania wtryskiwaczy i poprawieniu kompensacji na ciśnienie 1,4 do 15. Przejście absolutnie niewyczuwalne :) Wygląda na to że wszystko już udało się ogarnąć. Dziękuję za porady.

https://youtu.be/JoK5EyGuQlo

jjj.vfl
Oscyloskop
Pobierz Plik ściągnięto 63 raz(y) 71,75 KB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11