Poprzedni temat «» Następny temat
Oporne przelaczanie sie z benzyny na gaz Saab 9-3 2.0t
Autor Wiadomość
mmb 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Saab 9-3 ss
Poj. silnika: 2.0t
Moc silnika: 175
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: hercules GISM-I3110
Reduktor: HL propan Magic III
Dołączył: 26 Lis 2018
Posty: 1
Wysłany: 2018-11-26, 23:23   Oporne przelaczanie sie z benzyny na gaz Saab 9-3 2.0t

Witam wszystkich. Jestem nowy i niestety musze zaczac od opisy swojego problemu.
Auto to Saab 9-3 SS 2.0t
W lipcu założyłem gaz i dopóki było ciepło to było spoko, choć i tak zdarzały się pojedyncze przypadki że nie raz się nie przełączył. Wraz ze spadkiem temperatury było gorzej. Przy ok 10'C musiałem zrobić z 7-10km nim gaz się zalaczyl, a w ogóle najczęściej przełączenie następowało w momencie jakiegoś postoju np. na swiatalach, mimo ze samochod juz dawno rozgrzany do 90st. Teraz temperaturę mamy jaką mamy i jest w ogóle dramat 30km w sobotę w nocy nim się przelaczylo(przelaczenie nastapilo w momencie postoju na swiatlach). W niedzielę w ogóle nie działało. Wczoraj 15 km do marketu i dopiero po ponownym odpaleniu na powrocie załączył się od razu po zaplonie. Próbowalem metody, ze zjezdzalem na postoj, po zobaczeniu ze auto jet juz nagrzane, w celu zgaszenia i odpalenia go na nowo, by ulatwic mu przelaczenie na gaz, ale ta metoda o ile wczesniej sie sprawdzala, tak teraz juz, raz dziala raz nie. Gdzie szukać przyczyny? To objaw uszkodzenia któregoś z podzespolow? Byłem W październiku w punkcie gdzeie zakladalem instalacje. Podpięli komputer i stwierdzili że wszystko ok. sam samochod nagrzewa sie jak powinien i ewentualnie żeby odgrodzić parownik, która jest centralnie za grillem, przy chlodnicy, bo napór powietrza chłodzi ja i utrudnia przelaczanie. Spróbowałem i niewiele to pomoglo.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-12-03, 11:30   

Jeśli w tym czasie cały czas migają diody na przełączniku, oznacza to, że nie czyta prawidłowo parametrów potrzebnych do przełączenia lub reduktor z jakiegoś powodu się nie grzeje. Najlepiej zrobić jazdę testową z podpiętym komputerem i sprawdzić dlaczego się nie przełącza.
 
     
mariusz6793 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Saab 9-3
Poj. silnika: 1998ccm
Moc silnika: 150KM
Elektronika: Zenit PRO OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I2000 Blue
Reduktor: Tomasetto Artic
Wiek: 26
Dołączył: 14 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Ćmielów
Wysłany: 2019-01-14, 15:47   

Andrzej_AGC, mam podobny problem jak założyciel wątku, dlatego nie zakładam swojego.
A żeby było śmieszniej to w tym samym modelu auta tylko w słabszej wersji.
Gdy było ciepło to było ok, wraz ze spadkami temperatury przełączał się na LPG po 10-12km. Czasem i 15km zeszło. Nie było żadnego szarpania itp., jedynie czas i kilometry do przełączenia mi nie pasowały. Po poprawce u mojego montera tj. obniżenie temperatury na bodajże 28°C i włączeniu podgrzewania wtryskiwaczy, przełącza się po 2-3km. Niestety wyraźnie szarpie podczas przełączania. A jeśli akurat przełączanie wypadnie stojąc (np. na czerwonym świetle) to auto potrafi czasem zgasnąć (lub znacznie spadają obroty silnika). Jeśli zgaśnie to później już odpala w porządku i po kilku sekundach przeskakuje na LPG bez problemu.
Instalacja była założona jakoś na przełomie wiosny i lata 2018 czyli stara czy jakoś wyjątkowo zużyta (ok. 11tys. km) nie jest. Auto nagrzewa się dobrze, termostat działa, płyn w normie.
Czy mógłbym liczyć na jakieś podpowiedzi, co z tym zrobić?
Czy ewentualnie mógłbym podjechać w konkretny dzień i godzinę na strojenie?
Mam do Radomia niecałą godzinę drogi, więc jak do fachowca to nie jest daleko :-)
Pozdrawiam!
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-01-17, 07:02   

Miałem taki sam problem z szarpaniem i przygasaniem auta przy przechodzeniu na LPG. Pomogło wyłączenie podgrzewania wtryskiwaczy. Dodatkowo ustawiłem adaptacje na temperaturę reduktora i gazu bo przy przejściu na zimnym go zalewało i już nie zauważam momentu przełączania. Główną przyczyna było podgrzewanie wtryskiwaczy.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-01-17, 08:32   

mariusz6793 wydaje mi się, że masz problemy z czujnikiem temp. reduktora, albo reduktor źle wpięty w układ chłodzenia. Przy temp. przełączania 30 i temp zewnętrznej ok. 0 wystarczy przejechać ok 1 km i powinno przełączyć się na lpg. Wklej plik rejestratora od momentu odpalanie auta i parę minut jazdy na gazie z różnymi obciążeniami. Może uda się coś wywnioskować. Rozumiem, że termostat sprawny i auto trzyma temp., a poziom płynu jest ok?
 
     
mariusz6793 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Saab 9-3
Poj. silnika: 1998ccm
Moc silnika: 150KM
Elektronika: Zenit PRO OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I2000 Blue
Reduktor: Tomasetto Artic
Wiek: 26
Dołączył: 14 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Ćmielów
Wysłany: 2019-01-17, 09:47   

Nie mam jak wkleić, bo instalacja jest na gwarancji, więc odpada możliwość podpinania się. Auto nagrzewa się normalnie i płyn w normie. Jeśli chodzi o umiejscowienie reduktora to może dodam tutaj zdjęcie jak wyjdę z pracy.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-01-18, 08:28   

Reduktor wygląda na poprawnie zamontowany, jednak ciężko wywnioskować jak jest wpięty w układ. Szarpanie występuje przy każdym, czy tylko przy pierwszym przełączeniu?
 
     
mariusz6793 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Saab 9-3
Poj. silnika: 1998ccm
Moc silnika: 150KM
Elektronika: Zenit PRO OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I2000 Blue
Reduktor: Tomasetto Artic
Wiek: 26
Dołączył: 14 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Ćmielów
Wysłany: 2019-01-18, 11:53   

Tylko przy pierwszym. Później już nie ma problemu.
Postoi kilka godzin i powtórka z rozrywki.
Jestem umówiony z moim instalatorem na przyszły tydzień to może się dowiem o co chodzi.
W każdym bądź razie w lecie było w porządku. Szybko się przełączał i nie szarpał. Później wraz ze spadkiem temperatury było coraz gorzej (kilkanaście km do przełączenia) a po zmianie temperatury przełączania na niższą i włączeniu ogrzewania wtryskiwaczy doszło jeszcze przygasanie i szarpanie. Plus jest taki, że do max 4km jazdy i się przełącza przy obecnych temperaturach.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-01-18, 14:45   

Temat ciężki do diagnostyki na odległość. Obawiam się też, że bez zostawienia auta do ostygnięcia niewiele się uda ustalić.
 
     
mariusz6793 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Saab 9-3
Poj. silnika: 1998ccm
Moc silnika: 150KM
Elektronika: Zenit PRO OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I2000 Blue
Reduktor: Tomasetto Artic
Wiek: 26
Dołączył: 14 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Ćmielów
Wysłany: 2019-01-22, 18:09   

Byłem dzisiaj u swojego instalatora.
Wymienione filtry, wyczyszczone puszki filtrów, wyciągnięte wtryskiwacze i przedmuchane pod ciśnieniem jakimś środkiem, temperatura przełączania zmieniona na 20°C, podgrzewanie wtryskiwaczy nadal włączone.
Zauważyłem też, że mapka benzyny i LPG nie pokrywa się, choć obie idą równolegle względem siebie. Czerwona linia (benzyna?) jest nad niebieską (LPG?). Wiem, że najlepszy byłby zrzut ekranu, ale póki gwarancja to nic z tego.
Monter uznał, że szarpie przy przełączaniu, bo wtryskiwacze mogły się posklejać i po czyszczeniu będzie ok.
Od południa auto stało i teraz przy około -5°C na dworze przełączyło się po ok. 2km. Niestety z szarpnięciem. Podejrzewam, że to przez podgrzewanie wtryskiwaczy. Czy jest możliwe, że podanie napięcia na wtryskiwacze (czyli rozgrzewanie wtryskiwaczy) częściowo je otwiera i podaje dwa paliwa przy przechodzeniu z PB na LPG? Dodam, że listwa jest praktycznie w pozycji leżącej, więc tłoczki "mają łatwiej" się uchylić. A może tylko mi się tak wydaje? Andrzeju, co sądzisz? Dzięki wielkie za cierpliwość do mnie 🙂
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2357
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-01-28, 12:20   

Rozgrzewanie wtryskiwaczy zamyka je i wyłącza się przed przełączeniem na gaz, więc nie sądzę, żeby miało wpływ na przełączenie. Dla pewności można je wyłączyć do sprawdzenia. Wydaje mi się, że to problem z ustawieniem. Skoro mapy są "rozjechane", to prawdopodobnie mieszanka na gazie i benzynie się nie pokrywa, co może skutkować szarpaniem przy przełączaniu. Może, to być też kwestia odpowiedniego ustawienia opcji do przełączania - ciężko powiedzieć. Proszę męczyć instalatora.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11