Poprzedni temat «» Następny temat
Zenit Pro / Map sensor
Autor Wiadomość
Zalmar 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Citroen Berlingo B9
Poj. silnika: 1,6 VTI
Moc silnika: 98km
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hana 2001 1,9Ohm
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-02-13, 00:14   Zenit Pro / Map sensor

Witam serdecznie,
Problem dotyczy Berlingo (B9) 1,6VTI z instalacją Zenit Pro. Program pokazuje stałą wartość cieśnienia MAP (0,96), ciśnienie robocze 1,15 i podczas jazdy się delikagnie zmienia.
Instalacja podłączona w ten sposób, że z listwy wtryskowej wąż łączy się z gniazdem mapsensora (A612 A4.0) opisanej jako GAS. Drugi krociec jest wolny. Nie ma żadnego połączenia z kolektorem ssącym.
Czy taki sposób umożliwia normalną regulację i sprawne działanie instalacji ?

Samochód podczas przyśpieszania na LPG szarpie. Wcześniej przez pół roku chodził dobrze (od zakupu samochodu wraz z LPG). Niestety nie mam w okolicy żadnego gazownika który znałby tą instalację i zostałem skazany sam na siebie.
Z góry dziękuję za pomoc/wskazówki.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2367
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-02-13, 08:26   

Jest to silnik bez podciśnienia, więc podłączenia są prawidłowe. Przy jakich obrotach występuje szarpanie? Proszę podać lokalizację. Spróbuję coś pomóc.
 
     
Zalmar 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Citroen Berlingo B9
Poj. silnika: 1,6 VTI
Moc silnika: 98km
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hana 2001 1,9Ohm
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-02-13, 08:48   

Szarpanie występuje w okolicach 2000RPM.
Załączam cały plik z konfiguracją.

W jaki sposób mogę ustawić korekty jeśli nie mogę zebrać mapy PB ?

PS. Czujnik ciśnienia AA612 A4.0 założyłem nowy, filtry wymienione, reduktor po czyszczeniu i regeneracji (oryginalne części), świece wymieniane ok 2m-ce temu na nowe oryginalne.

2019-02-13.vap
Pobierz Plik ściągnięto 64 raz(y) 8,53 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2367
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-02-14, 08:21   

Instalację w takich silnikach należy ustawić na korekty paliwowe odczytane ze sterownika silnika. Jeśli sterownik lpg nie ma wbudowanego OBD, potrzebny będzie skaner OBD. Proszę jeszcze o wykonanie testu. Na piątym biegu przy prędkości 40 km/h wcisnąć gaz do oporu i obserwować, czy auto będzie się płynnie rozpędzać. Test proszę wykonać na gazie i benzynie i podać wyniki.
 
     
Zalmar 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Citroen Berlingo B9
Poj. silnika: 1,6 VTI
Moc silnika: 98km
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hana 2001 1,9Ohm
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-02-15, 11:36   

Kilka prób wczoraj i tak:
- na LPG, szarpie/przerywa, wyrzuca check (wypadanie zapłonów, bład czujnika wału korbowego)
- na BP płynnie.

Ale .... wieczorem jeszcze jedna próba na zimnym silniku na PB i też załączył się check. Sprawdziłem kod błędu - wypadanie 4 zapłonu. Zdjąłem cewkę i zobaczyłem, że na świecy jest olej (od góry). Sugerowałoby to uszkodzoną uszczelkę pokrywy zaworów. Dziś ją wymienię, zamówiłem też do pewności cewkę i świece. Poinformuję czy to rozwiąże problem.

Mam Zenit Pro w wersji OBD ale nie mam OBD podłączonego. We wtyczce od sterownika brakuje przewodów którymi mógłbym się wpiąć w gniazdo. Czy muszę zakupić nowe okablowanie czy w tą wtyczkę da się je w jakiś sposób wpiąć dodatkowe przewody ?
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2367
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-02-18, 08:12   

Wtyczka jest rozbieralna, więc dodatkowe przewody można dołożyć. Polecam zakup markowej cewki. Chińskie zamienniki już na stracie mogą nie działać prawidłowo.
 
     
Zalmar 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Citroen Berlingo B9
Poj. silnika: 1,6 VTI
Moc silnika: 98km
Elektronika: Zenit Pro
Model wtryskiwaczy: Hana 2001 1,9Ohm
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-02-20, 20:52   

Wymiana uszczelki, cewki, świecy pomogła (bezpośrednią przyczyną była cewka) - dziękuję Panie Andrzeju za pomoc w rozwiązaniu problemu!
Teraz wszystko chodzi płynnie, nic nie szarpie. Pozostaje podłączenie OBD i regulacja.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11