Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie ciśnienie reduktora?
Autor Wiadomość
zionx 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 8
  Wysłany: 2019-02-21, 17:33   Wysokie ciśnienie reduktora?

Witam
Sprawa dotyczy instalacji Zenit PRO
reduktor KME Gold FZ8
wtryski Hana H2001 1,9 Ohm
map- AA-612 A4.0
klient - BMW E60 M54B30 231KM

W programie ciśnienie gazu pokazuje 2,4 bar, na biegu jałowym podczas pracy na LPG jak i na benzynie.
Po mocnym wciśnięciu gazu ciśnienie spada do ok. 1,4 bar.
Zacząłem od mechanicznego kręcenia śrubom regulacyjną reduktora, co nic nie dało
(ciśnienie w programie nie zmieniało się, może ewentualne 0,1 bar ale uznałem to za granicę błędu)
Następnie odpiąłem kostkę od czujnika MAP, program pokazał ciśnienie 0.
Idąc dalej sprawdziłem podciśnienia. Jest trójnik, z którego ramiona idą:
1- reduktor, do króćca podciśnienia
2- map sensor, do wejścia oznaczonego V
3- wkrętka w kolektorze ssącym
Po odpięciu wężyków, sprawdziłem ich drożność i szczelność - OK, kolektor też dobrze zasysa.
Włączyłem raz jeszcze program Zenit, a tu taka zagwozdka - na podłączonym podciśnieniu ciśnienie 2,4 bar, na odłączonym... 1,73 bar (!)
Czy ktoś mi jest w stanie wytłumaczyć, co to się dzieje?
Od razu mówię, to nie jest silnik z Valvetronic'iem

Poglądowo dodaję screeny z programu, model prowizoryczny, żeby tymczasowo działało.

Pozdrawiam

@edit
z opisu reduktora:
Moc: 300 KM / 220 kW
Zawór: iglicowy
Zakres regulacji ciśnienia wyjściowego: 0,8 ÷ 1,9 bar
Wylot gazu fazy lotnej: 2 x 12 mm
Wymiary reduktora: 120 x 120 x 96 mm
Filtr fazy lotnej: 2×12/2×12
Waga reduktora: 1,35 kg
Waga zestawu: 1,60 kg
Homologacja: 67R-01 3949

@edit2
Jeszcze takie laickie pytanie.. zbieranie map gazowych powinno się odbywać na włączonych czy wyłączonych kompensacjach?

3.jpg
Plik ściągnięto 53 raz(y) 305,29 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 261,41 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 54 raz(y) 249,17 KB

 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-02-22, 17:19   

Mam ten sam silnik i też miałem ostatnio takie problemy ze zbyt wysokim ciśnieniem. Regulacja na KME Gold nic nie dawała. Po opróżnieniu zbiornika i zatankowaniu na innej stacji ciśnienie wróciło do normy czyli 1,2. Po kolejnym tankowaniu utrzymuje się już na 1,12-1,15. W każdym przypadku przy max bucie ciśnienie spadało mi maksymalnie o 0,2. Na PB ciśnienie zawsze podskakuje minimum o 0,2 do nawet +0,4 względem tego które panowało podczas pracy na LPG.

Na załączonych screenach widać że takie ciśnienie było już w momencie strojenia instalacji bo na kompensacjach jest ustawione 2,37 jako 0. Moim zdaniem coś jest nie tak z reduktorem i zamiast go sprawdzić to ktoś wyregulował LPG pod to niewłaściwe ciśnienie. Na mapie widać że jest zbyt bogato zaraz po ruszeniu z wolnych obrotów. W zakładce Korekta RPM coś jest ustawione czy pusto? mapy zbieram zawsze gdy kompensacje są na poziomie 0, czyli reduktor ponad 90 stopni a temp gazu ponad 50.

U mnie po odłączeniu podciśnienia na wolnych ciśnienie na reduktorze wzrasta i raczej tak powinno być.
 
     
zionx 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-02-26, 13:26   

Prawdopodobnie mam już odpowiedź, ale napiszę jeszcze w tym tygodniu jak już będę pewny
 
     
zionx 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-02-27, 19:12   

Więc tak jak myślałem - nowy mapsensor rozwiązał problem.
Ciśnienie na jałowym ok. 1,15 bar, przy obciążeniu ok. 1 bar.
Przy okazji wgrałem nowy software do centralki, bodajże z 2017r (nowszych raczej nie ma?),
ustawiam wszystko po swojemu i żeby niepotrzebnie nie zakładać nowego tematu, wrzucę tu efekty do oceny fachowcom :)

Dziękuję za podpowiedzi i sugestie
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-02-27, 21:19   

Ja już kilka razy stroiłem i zawsze korekty się w tym silniku rozjeżdżają. On ma dwa rodzaje korekt - na małe obciążenia i wolne obroty oraz na duże obciążenia i wysokie obroty. Jak ustawię tak by te małe były OK to na dużych go zalewa i odwrotnie. Jak mam duże OK to małe są mocno dodatnie i podczas jazdy na PB ECU bardzo ujmuje paliwa bo go zalewa przez wysoką korektę długą.
 
     
zionx 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-02-28, 17:17   

Masz rację, BMW to nietypowi pacjenci :)
Nie ma tutaj jak w większości marek STFT i LTFT tylko adaptacje Additive i Multiplicative (analogicznie bez obciążenia i przy obciążeniu)
Dlatego też w ogóle podszedłem do tematu gazu, bo póki działało to się tym nie przejmowałem, z czasem zaczęło mi co jakiś czas wyrzucać błędy mieszanki na sondach lambda, przeważnie jak zatankowałem gaz na jakiejś szemranej stacji. Później już średnio co 100km wyrzucało mi check'a więc się tym zainteresowałem.
Podłączam komputer i pyk - Multiplicative +14% ! Wiem że samochód nie jest pierwszej młodości, ale na samym powietrzu to nic nie pojedzie ;)
Kupiłem interfejs do Zenita (akurat tego nie miałem), przeczytałem instrukcję programu, próbowałem coś pokalibrować i nic.. dalej za ubogo. Więc zastanowiło mnie to ciśnienie gazu (o którym jest ten temat), regulacja na reduktorze nic, podciśnienia OK, reduktor w zasadzie był ostatnią rzeczą którą bym podejrzewał, bo raczej nie było z nim problemów podczas użytkowania. Pożyczyłem od znajomego ciśnieniomierz, zapiąłem go zamiast filtra fazy lotnej - 1 bar. Zadzwoniłem do znajomego "gaziorza" żeby ściągnął mi map sensor na sprawdzenie, podłączam - działa, cena? litości.. Znalazłem na alledrogo nowy za 60 ktoś sprzedawał :)

Dochodząc do meritum, teraz pojeżdżę z tydzień (nie będę świrował żeby codziennie sprawdzać co tam jak tam), sprawdzę jak się trzymają korekty (mam nadzieję że w międzyczasie check'a nie wyrzuci), jak bardzo się rozjechały mapy i wtedy się pomyśli.
Nie wiem do końca jak to działa, albo raczej na ile rzetelnie działać będą te "Autoadaptacje", niby włączyłem żeby się zbierały cały czas tam te punkciki, ale jak po tym tygodniu korekty będą w miarę, mapy lpg jakoś się strasznie nie rozjadą, to raczej z nich nie skorzystam, ale jak ktoś ma większą wiedzę w tym zakresie, to zapraszam do dyskusji :)

Pozdrawiam
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-02-28, 19:16   

Autoadaptacji jeszcze nie próbowałem. Tylko strojenie mnożnikiem na korekty i udało mi się ustawić tak by Additiv były między +0,9 +0,15 i bo powyżej 0,2 pojawiają się błędy. Niestety to zalewa Multiplicativ i spadają nawet na -7. Z kolei gdy ustawię mnożnik tak by Multiplicativ było między -1 a +2 to Additiv idą w górę i wywala błąd po jakimś czasie. Dlatego teraz zgrałem mnożniki z obu ustawień i nałożyłem je na siebie w programie graficznym. Dzięki temu wyznaczyłem mnożnik który przebiega idealnie pomiędzy nimi jako pośredni a następnie włączyłem adaptację dynamiczną po OBD na -1 tolerancja 3, max dawka 25%. Zobaczę co się będzie działo gdy trochę pojeżdżę. Z tego co się zorientowałem to jedyną metodą na poprawne ustawienie tego silnika jest ustawienie mnożnika a potem Korekty RPM. Nie wiem tylko jak ustawić mnożnik. Czy tak by był bliski zeru na małym obciążeniu i potem gdy zalewa na wysokim to korektą RPM ujmować? Czy może ustawić mnożnikiem korekty na dużych obciążeniach a Korektą RPM dodawać na małym? Niestety tego nikt nie chciał wytłumaczyć bo to już uważane jest za płatną wiedzę. Dlatego jeśli teraz się nie uda to użyję autoadaptacji i zobaczę jak ona się sprawdzi.
 
     
zionx 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-06, 16:52   

A więc minął jakiś tydzień, więc sprawdzam co i jak i..
Korekta na obciążeniu bank1 -3,12% bank2 +11,22%
Jakieś pomysły? Wtryskiwacze gazowe zapchane?

Załączam zdjęcia z korekt paliwowych i ustawień gazowych, proszę podpowiedzieć co zmienić.
(Korekty RPM na 0, strategii zasilania też nie ruszałem)

Pozdrawiam

@edit
W błędach w programie był błąd składu mieszanki bank2, mimo to jeszcze nie wyrzuciło check'a na liczniku.

konfig.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 285,21 KB

kompensacje.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 261,09 KB

model.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 250,6 KB

ista.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 138,91 KB

 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-03-06, 18:38   

Po 22 wrzucę swoje ustawienia. Przyznam że aż takich korekt to nie miałem. Jak pisałem te silniki są trudne do ustawienia. Ja jakbym nie ustawił mnożnika to w najbardziej optymalnym wariancie mam korekty -4 podczas jazdy po mieście i zmieniają się na +6 w trasie. To dlatego że po mieście jeździ na większych obciążeniach i ciągłe przyśpieszania a w trasie właśnie jedzie na małym obciążeniu i mu brakuje. Bez regulacji po RPM nawet Adaptacja OBD nie daje rady. Niby ustawiona na 0 tol.3 a i tak korekty wyskakują dużo ponad. Niestety nie mogę trafić nikogo kto ma ten sam sinik by podejrzeć jakie ma ustawione korekty po RPM by mieć pogląd czym się kierować.
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-03-06, 19:07   

A właśnie zobaczyłem. Dlaczego kompensacja w trakcie przyspieszania jest włączona? W dodatku obcina 10% dawki. Wyłącz to i zobacz jak się ułożą wskazania.
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-03-07, 11:26   

Wrzucam swoje parametry dla porównania

porównanie (Kopiowanie).jpg
Nałożone na siebie mnożniki. Niżej z korektami +5+6 i podniesiony na odstawie słupków OBD
Plik ściągnięto 36 raz(y) 184,75 KB

2019-03-07 11-22-01-106 (Kopiowanie).jpg
Poprawiony dziś mnożnik na podstawie wskazań słupków OBD a samo OBD wyzerowane. Podniosłem mnożnik w tych zakresach w których podnosiło OBD i o tyle %.
Plik ściągnięto 18 raz(y) 180,49 KB

OBD korekty +4+6 (Kopiowanie).jpg
Takie słupki ma OBD wy wyrównać mapę do do benzynowej
Plik ściągnięto 20 raz(y) 204,44 KB

Korekty w mieście OK w trasie +4+6 (Kopiowanie).jpg
Na takim mnożniku LTFT w mieście mam blisko 0 ale w trasie już dochodzą do +5+6
Plik ściągnięto 23 raz(y) 179,54 KB

Korekta RPM (Kopiowanie).jpg
Ustawiane dla różnych obciążeń na wolnych obrotach po wskazaniach STFT
Plik ściągnięto 21 raz(y) 205,49 KB

Kompensacje (Kopiowanie).jpg
Kompensacje ustawiane ze wskazań STFT
Plik ściągnięto 16 raz(y) 201,03 KB

Konfiguracja (Kopiowanie).jpg
Moja konfiguracja
Plik ściągnięto 20 raz(y) 218,56 KB

 
     
zionx 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-08, 06:13   

Witam
Kompensację podczas przyspieszania miałem domyślnie włączoną, myślałem że tak ma być. Wyłączę zobaczę.
Ja nie mam wersji OBD. Jeśli chodzi o korekcje na obrotach to widzę że masz ustawienia tylko dla wolnych obrotów, u mnie z wolnymi nie ma problemów także raczej nie będę kombinował (w poprzenim samochodzi miałem Landi Renzo, już 'rzygam' jak widzę tą tabelę).
Ale taka różnica między bankami raczej jest winą fizycznego problemu (?)
Nie będę miał w najbliższych dniach czasu żeby to sprawdzić, ale obstawiam:
- same w sobie wtryskiwacze gazowe na bank2
- ich połączenie, szczelność (przewód zasilający, wężyki do kolektora, wkrętki)
- niedrożny katalizator na bank2

Dziękuję ci bardzo za stałą pomoc, ale czy na tym forum nie ma więcej osób, które mogłyby dodać coś do tematu?
Pozdrawiam
 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-03-08, 11:44   

Jeszcze nie spotkałem nikogo kto by miał uruchomioną tą kompensację a już zwłaszcza na minus :) Zubożała mieszankę. Wolne obroty ustawia się niezależnie od tego czy widać różnice w pracy silnika. Najlepiej podłączyć jakiś interfejs diagnostyczny który wyświetli korekty i ustawiać wolne by korekty były takie same jak na PB. Nasze silniki mają osobny zakres adaptacji dla wolnych i poprawna praca na LPG nie oznacza że jest dobrze ustawiony. Po prostu ecu skorygowało różnicę adaptacją ale potem w trakcie jazdy ta adaptacja może zbytnio odbiegać od normy i powodować błędy lub złą mieszankę.
Co do różnicy między bankami to pojeździj na PB i odczytaj czy nadal takie będą a potem sprawdzaj na LPG. Jeśli na PB też taka będzie to problem z nieszczelnością lub katalizatorami. Jeśli tylko na lpg to pora sprawdzić połączenia, wtryskiwacze a nawet filtr jeśli każdy bank ma osobny, najlepiej patrząc na STFT na bankach.
Co do pomocy to sam niedawno musiałem do wszystkiego dochodzić doświadczalnie bo porady i czas oczekiwania na tym forum to porażka. Same ogólnikowe podpowiedzi.

Z moich obserwacji wynika że w Zenicie Pro bardzo brakuje regulacji 3D. Takiej mapy z RPM czasem wtrysku i podciśnieniem jednocześnie jak mają sterowniki konkurencji. W naszych silnikach taką mapą dało by radę idealnie wyregulować mieszankę dla małych i dużych obciążeń. Niestety jest głównie regulacja po podciśnieniu i korekty rpm które nawet nie uśredniają sąsiednich komórek. OBD za to nie radzi sobie zbytnio. Widać Zenit PRO OBD celuje w raczej proste silniki.
 
     
zionx 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-11, 18:25   

Witam
Więc tak, dziś znalazłem chwilę i trochę pokombinowałem.
Skasowałem korekty benzynowe w ecu silnika, zrobiłem ponowną kalibrację w zenicie, pojeździłem na benzynie, na gazie i wygląda to tak jak na zdjęciach.
Korekty additive na razie około +0,1, multiplicative +3% dla obu banków - jakby tak zostało to ideał.
Proszę o ocenę ustawień, nie wiem czy dobrze pozmieniałem parametry na kompensacjach, a korektę na obroty musiałem dać w minus jak na zdjęciu żeby korekty benzynowe się pokrywały.

@edit
A i jeszcze jeden mam pomysł. Jak znowu korekty ecu będą płakać że za ubogo, to włączę tą kompensacje podczas przyspieszania, tak jak sobie przygotowałem na około +5% i zobaczę jak wtedy zagra (poza tym teraz w ogóle zauważyłem że nigdzie nie napisałem tak istotnej informacji, że klient ma ASB :P).

model.png
Plik ściągnięto 38 raz(y) 156,61 KB

rpm.png
Plik ściągnięto 26 raz(y) 162,22 KB

kompens.png
Plik ściągnięto 22 raz(y) 149,62 KB

 
     
kobi84 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: BMW E46
Poj. silnika: 3l
Moc silnika: 231
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules I3110
Reduktor: KME Gold GT
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 22
Wysłany: 2019-03-11, 20:43   

Mapa wygląda bardzo ładnie. Korekty też super. Co do ASB to też mam :) Teraz tylko jeździć i za jakiś czas sprawdzić jak wyglądają korekty. U mnie najszybciej zmieniają się podczas jazdy w trasie więc polecam zrobić jakieś 20km na drodze szybkiego ruchu. Polecam też na mnożniku usunąć kropkę na 15ms oraz przy 20 a ostatnią podnieść z 0,9 na 0,95. Mnożnik będzie przebiegał delikatnie poniżej 1 w zakresie wysokich obciążeń gdy czas wtrysku potrafi dochodzić nawet do 18ms. Take zakresy lepiej przelać paliwem niż zubożyć bo można wypalić zawory. Ja bez sondy szerokopasmowej ten zakres czasów ustawiam patrząc na wskazania sond na bankach i daję taki mnożnik by napięcie nie schodziło niżej jak 0,85 przy gazie w podłodze i obrotach powyżej 4k rpm. Polecam też zmienić w kompensacjach ciśnienie gazu bo jest 1.2 a realne wskazanie to 1.12 więc kompensacja już przelicza. Ewentualnie podnieść ciśnienie na reduktorze do 1,25 dzięki czemu w trakcie jazdy będzie 1,2. Czy moment przejścia na LPG na zimnym jest wyczuwalny? U mnie było falowanie obrotów oraz szarpnięcia. Po poszukiwaniach przyczyny okazało się że włączona funkcja podgrzewania wtryskiwaczy powoduje "nieprzyjemne" przechodzenie na LPG.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13