Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem rozgrzanego silnika w ciepłe dni.
Autor Wiadomość
maxiodg 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Audi A6C5
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 165
Elektronika: Zenit PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: Tomasetto AT13
Dołączył: 09 Mar 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-03-09, 23:12   Problem z odpaleniem rozgrzanego silnika w ciepłe dni.

Witam wszystkich, jestem użytkownikiem instalacji lpg od lekko ponad dwóch lat a interface mam od dwóch dni tak, że dopiero się uczę obsługi programu.

Mój przypadek polega na tym, że w dni kiedy temperatura przekracza 15' i jest słonecznie mam problem z odpaleniem rozgrzanego silnika. Nie łapie od razu i muszę go trochę dłużej kręcić z dodawaniem gazu. Występuje to do około pól godziny od zgaszenia silnika. W innych sytuacjach pali bez problemu.

Gdy jeżdżę na samej benzynie ten problem nie występuje.
Sprawdzałem wężyk podciśnienia idący od reduktora poprzez włożenie go po zgaszeniu silnika do wody i nie było oznak żeby puszczał.
Samochód na gazie jedzie dobrze, nie przerywa i nie szarpie na pełnej skali obrotów oraz nie faluje na biegu jałowym. Jednak jest wyczuwalnie słabszy niż na PB.

Jedyna dodatkowa rzecz to po otwarciu okien czuć dziwny zapach spalin gdzie kiedyś było czuć zapach gazu a teraz zajeżdża lekko zgnilizną. Prawdopodobnie to wina katalizatora.
A także ciśnienie reduktora które wynosi 0,81 i rozjechane mapy (zauważyłem to dopiero gdy podłączyłem pierwszy raz interface).

W załączniku wysyłam plik z ustawieniami instalacji i proszę o porady.

Mapa 19.03.2019.vap
Pobierz Plik ściągnięto 51 raz(y) 8,37 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2367
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-03-18, 08:34   

Wstępnie mogę powiedzieć, że instalacja jest ustawiona zbyt ubogo. Jednak to raczej nie będzie przyczyną problemów z odpalaniem. Użyj rejestratora, żeby nagrać moment kiedy auto jest gaszone i próba odpalenia.
 
     
maxiodg 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Audi A6C5
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 165
Elektronika: Zenit PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: Tomasetto AT13
Dołączył: 09 Mar 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-03-19, 12:15   

Zmieniłem kilka ustawień i próbowałem ustawić mapę na ciśnieniu reduktora 0,8 jednak model wychodził bardzo wysoko i dość nierówno ale auto jechało lepiej.

Dzisiaj miałem chwilę więc podniosłem ciśnienie do 1,15 bara i przejechałem się autostradą po autokalibracji żeby dograć mapy. Na trasie linie się pokrywały jednak jak zjechałem i przejechałem przez miasto trochę zrobiło się za bogato.

Ogólnie nie podobają mi się różnice w czasach wtrysku pomiędzy cylindrami ponieważ na samej benzynie czasy są równe ale zaraz po przełączeniu na gaz różnica miedzy głowicami wynosi około 1ms.

Problem z odpalaniem bez zmian.

W załączniku wysyłam pliki i proszę o jakąś poradę co z tym mogę zrobić?

rejestr rozpalanie.vfl
Pobierz Plik ściągnięto 46 raz(y) 89,97 KB

rejestr gaszenie.vfl
Pobierz Plik ściągnięto 45 raz(y) 33,15 KB

ciśnienie 1,15bar pb.vap
Pobierz Plik ściągnięto 46 raz(y) 8,37 KB

ciśnienie 1,15bar lpg.vap
Pobierz Plik ściągnięto 48 raz(y) 8,37 KB

model po trasie 200km ciś 0,84.vap
Pobierz Plik ściągnięto 49 raz(y) 8,37 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2367
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-03-20, 09:05   

Przede wszystkim należy wyłączyć kompensację na przyśpieszanie i autoadaptację. Podnieść ciśnienie do ok 1 bara. Dopiero wtedy ustawić lpg zgodnie z zasadami. Najlepiej korzystając z korekt paliwowych odczytanych z OBD.
Na rejestratorze nic niepokojącego nie widać. Jeśli auto zostanie prawidłowo wyregulowane i problemy z odpalaniem nie ustąpią, proszę włączyć rejestrator i próbować kilkukrotnie gasić i odpalać bez wyłączania go. Przy tym robić większe bądź mniejsze przerwy między odpaleniami. Może wtedy, coś wyjdzie na jaw.
 
     
maxiodg 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Audi A6C5
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 165
Elektronika: Zenit PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: Tomasetto AT13
Dołączył: 09 Mar 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-03-27, 00:25   

A co z tymi czasami wtryskow? Obecnie Pb na Pb kazdy wtrysk ma wartosc 3.8 a po przelaczeniu na lpg czasy sie rozjezdzaja.
Pb - lpg
3.32 - 4.31
3.74 - 4.28
3.31 - 4.30
4.16 - 5.37
4.20 - 5.41
4.16 - 5.38

Nie wydaje mi sie zeby cos takiego bylo prawidlowe a jezeli jest to jak mam ustawiac korekty rpm dla wolnych obrotów jezeli wtryski maja takie rozbieżności?
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2367
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-03-28, 08:06   

Czy wtryskiwacze lpg na banku 1 i 2 są ze sobą połączone?
 
     
maxiodg 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Audi A6C5
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 165
Elektronika: Zenit PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: Tomasetto AT13
Dołączył: 09 Mar 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-03-28, 15:20   

Tak, sa połączone.
Główne weze i wezyki od wtryskow do kolektora wydaja sie byc równe, a jedyna roznica to dlugosc wezykow przed wtryskami bo na jednym banku sa krotsze. Ale to chyba nie powinno miec znaczenia bo cisnienie powinno sie wyrownywac połączeniem bankow. Chyba, ze sie myle?
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2367
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-03-29, 08:35   

Jeśli banki są połączone to ciśnienie się wyrównuje. Jak masz możliwość zamień wtryski stronami, żeby sprawdzić wydatek. Można też zrobić stałą korektę na jeden bank.
 
     
maxiodg 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Audi A6C5
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 165
Elektronika: Zenit PRO
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-I3110
Reduktor: Tomasetto AT13
Dołączył: 09 Mar 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-03-29, 10:52   

Autokalibracja po zamianie wtryskow bedzie potrzebna czy wartosci same powinny sie zmienic lub zostac takie same z chwila fizycznej zamiany?
Oraz stala korekte moge zrobic na cala jedna strone? A jak tak to gdzie? Bo probowalem robic na pojedyncze wtryski ale wartosci prawie sie nie zmienialy a silnik zaczynal nierowno pracowac przy nie duzym odchyleniu od zera.
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hercules GISM-i3110
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2367
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-04-01, 10:59   

Nie trzeba nic regulować. Nie ma takiej opcji, która pozwala zrobić korektę na dany bank. Trzeba to zrobić ręcznie na wszystkie wytryski, które pracują na danym banku.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12