Poprzedni temat «» Następny temat
Proszę o ocenę mapy
Autor Wiadomość
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2336
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-02-09, 09:06   

Nie można w pełni ocenić regulacji, bo brakuje mapy pb dla średnich i dużych obciążeń. Przydało by się obniżyć ciśnienie, żeby można było podnieść model, bo teraz jest minimalnie za nisko. Jeśli oczekujesz bardziej precyzyjnych podpowiedzi, to wklej plik rejestratora zawierający momenty szarpania i uzupełnij profil.
 
     
sq8 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 3
Wysłany: 2015-02-09, 15:47   

Na szczęście już po problemie i wstyd się przyznać, ale problemem była świeca zapłonowa. Po wymianie na drugą taką samą, ponownej regulacji, zejściem z ciśnieniem na 1,10 bara i regulacji modelu tak by ostatni punkt kończył się przy 1 a początkowy był przy 1,23. W efekcie wszystko chodzi płynnie, nic nie szarpie i jest w porządku. Mapy się pokrywają.
 
     
k1cek 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Audi A3
Poj. silnika: 1.8
Moc silnika: 125
Elektronika: AG Compact
Model wtryskiwaczy: Hana 2002
Dysze: 2,3mm
Reduktor: Tomasetto Alaska AT09
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 3
Wysłany: 2015-07-19, 21:55   

Witam.
Proszę o ocene map. Samochód to Audi A3 1.8 125km.
Obecnie przebywam za granicą i nie mam możliwości podjechania do sprawdzonego mechanika. Ostatnią kalibrację robiłem 3 miesiące temu jednak mechanik chyba średnio się znał, bo po kilku kilometrach znów zapaliła się zółta kontrolka silnika "check engine" z informacją ze mieszanka jest zbyt uboga. Po skasowaniu błędu i jeżdzeniu tylko na benzynie przez około 400km wszystko było w porządku i kontrolka się nie zapalała. Jednak po przełączneiu na gaz momentalnie się pojawiała. Kupiłem kabelek i po wykonaniu dzisiaj autokalibracji kontrolka sama zgasła po kilku kilometrach. Zgodnie z instrukcją po autokalibracji, a następnie po przejechaniu około 10km na benzynie oraz 10 na gazie dopasowałem model i tak to wygląda obecnie. W korekcie RPM w polach czerwonych wczesniej było 8 jednak poprawiłem na 25 ponieważ wtedy jest najmniejsza różnica czasu ms benzyny po przełączeniu na gaz. Z instrukcji wyczytałem, że różnica powinna być max 3% więc mam nadzieje, że jest dobrze.



komputer compact
wtryski valtek 3 ohm


Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam:)

kompensacje.jpg
Plik ściągnięto 196 raz(y) 305,2 KB

rpm gaz.jpg
Plik ściągnięto 174 raz(y) 291,47 KB

rpm benzyna.jpg
Plik ściągnięto 163 raz(y) 287,11 KB

mapa.jpg
Plik ściągnięto 344 raz(y) 263,39 KB

 
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2336
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-07-20, 15:17   

Z map wynika, że ustawiony jest przyzwoicie. Niepotrzebnie tylko tak do góry jest wyciągnięty początek mnożnika, bo przy krótkich czasach go przylewa. Nie podoba też mi się zbyt duża wartość korekty RPM na wolnych. Czy mapy były zbierane na tym samym biegu i podobnych warunkach?
 
     
k1cek 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Audi A3
Poj. silnika: 1.8
Moc silnika: 125
Elektronika: AG Compact
Model wtryskiwaczy: Hana 2002
Dysze: 2,3mm
Reduktor: Tomasetto Alaska AT09
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 3
Wysłany: 2015-07-20, 22:55   

Dziękuję Andrzej za odpowiedz:) Dziś po przejechaniu standardowewgo odcinka do pracy 35km na gazie i z powrotem na benzynie znów się troche rozjechały mapy gazu i benzyny więc ponownie je dopasowałem więc jutro zobaczę jak to wygląda. Faktycznie przesadziłem w tymi korektami RPM, ponieważ dziś na benzynie pokazywało standardowo 3,41ms, a po przełączeniu na gaz jakies 2,60ms. Wyzerowałem wszystkie pola i nagle wszystko się wyrównało, ok 3,40ms na gazie i benzynie. Mam nadzieje, że już tak się utrzyma:) nie wiem dlaczego wczoraj tak wysoko musiałem ustawic, byc może za krótą trasę przejechałem po kalibracji i warunki faktycznie mogły być inne. Zmniejszyłem również początek mnożnika do 1.3. Jutro podeśle zdjęcie. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
 
 
     
k1cek 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Audi A3
Poj. silnika: 1.8
Moc silnika: 125
Elektronika: AG Compact
Model wtryskiwaczy: Hana 2002
Dysze: 2,3mm
Reduktor: Tomasetto Alaska AT09
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 3
Wysłany: 2015-07-22, 23:18   

Tak obecnie wyglądają mapy. Myśle, że jest ok, ale jestem otwarty na wszelkie kwestie sugestie:)

mapy gaz 22.07.jpg
Plik ściągnięto 241 raz(y) 270,05 KB

 
 
     
mn268 

Specjalizacja: Użytkownik
Marka i model auta: Astra G
Poj. silnika: z1.4xep
Moc silnika: 90
Elektronika: Compact
Model wtryskiwaczy: omvl
Dysze: 2,0 mm
Reduktor: Tomasetto
Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 2
Wysłany: 2016-02-06, 13:33   

Chciałbym poprosić o ocenę map. Dysze mam 2,0 mm, a mimo to linia jest trochę za nisko.

mapa.vap
Pobierz Plik ściągnięto 205 raz(y) 1,25 KB

 
     
wilu02 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 12
Wysłany: 2016-02-07, 13:23   

Proszę o pomoc mapy nie chcą mi się pokryć czemu?

Zdjęcie przed autokalibtacja

tmp_25868-20160205_141826-1024x768-197815518.jpg
Plik ściągnięto 127 raz(y) 101,77 KB

 
     
wilu02 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 12
Wysłany: 2016-02-07, 13:26   

I zdjęcie po dwóch autokalibtacjach niby chyba lepiej ale nie idealnie co mam poprawić auto jak ciepłe jeździ ok sprawdzane teraz tylko jak zimne to mi prawie gaslo jak spadała z obrotów i tylko ten problem chce wyeliminować ;)

tmp_25868-20160207_123405-1024x768-550867960.jpg
Plik ściągnięto 157 raz(y) 147,14 KB

 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2336
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-02-08, 15:22   

Autokalibracja, to ustawienie wstępne. Mapy dostraja się za pomocą modelu - zajrzyj do instrukcji. Ze zrzutów wynika, że masz za duże dysze we wtryskiwaczach.
 
     
wilu02 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 12
Wysłany: 2016-02-09, 18:27   

jakie mam dysze nie wiem ale 4 lata było ok autko chodziło idealnie a teraz czasem zgasnie jak schodzi z obrotów jak jest zimne zanim auto osiągnie 92 stopnie
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2336
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-02-10, 09:01   

Jeśli wcześniej działało dobrze, to nie ma sensu dłubać w ustawieniach, bo same się nie zmieniły. Zazwyczaj przyczyną takich problemów są brudne/zużyte wtryskiwacze.
 
     
wilu02 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 12
Wysłany: 2016-02-10, 14:54   

Ale na ciepłym silniku znaczy kiedy parownik się zagrzeje i auto temp złapie jest idealnie
A ustawienia podobno mogą się zmienić po odłączeniu akumulatora ? Tak mi mój mechanik mówił co gaz zakładał ze od zwarc niby jak się aku wymieniało i ustawiał od nowa mi ale to było w lato wiec problemów nie było nic spróbuje ustawić skalibrowac jak w poradniku dokładnie pisze i zobaczymy :-) . A jak nie to te wtrysku rozbiorze wyczyszcze jak będzie lepsza pogoda :-)
 
     
Andrzej_AGC 
Administrator


Specjalizacja: Monter
Marka i model auta: Volvo V70
Poj. silnika: 2.4
Moc silnika: 170KM
Elektronika: Zenit Pro OBD
Model wtryskiwaczy: Hana Green
Reduktor: Vito Super
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 2336
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-02-12, 11:49   

Ustawienia nie resetują się po odpięciu akumulatora. A objawy potwierdzają problem zabrudzonych wtrysków. Po rozgrzaniu substancje oleiste stają się bardziej płynne i wtryskiwacze zaczynają działać prawidłowo.
 
     
wilu02 

Specjalizacja: Użytkownik
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 12
Wysłany: 2016-02-12, 14:49   

A czy bez specjalnych prezyzadow dam rade ja wyczyścić ? Bo na necie sa instrukcje i filmiki ale na forum pisze ze potem trzeba sprawdzać kalibrowac je ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11